דלג אל

הוראת אוצר מילים דבור הרלוונטי לעולמם של התלמידים ובהלימה לתוכנית הלימודים

למאגר הפרקטיקות
הוראת אוצר מילים דבור הרלוונטי לעולמם של התלמידים ובהלימה לתוכנית הלימודים
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     הבניית ידע, פיתוח מיומנויות, חינוך לערכים   מחוייבות לכל תלמיד ותלמידה     מענה מותאם אישית, קשר מורה תלמיד/ה   ניהול ההוראה והחינוך     תכנון ההוראה, יישום תהליכי הוראה

כותבי הפרקטיקה:
הילין זעריר, מדריכה ארצית לערבית, ומירב לויטה - עזני, מדריכה ארצית לערבית, מזכירות פדגוגית

צורך

פיתוח מיומנויות תקשורתיות, רגשיות וחווייותיות בערבית באמצעות שימוש יצירתי בכלי בינה מלאכותית ליצירת תוכן ויזואלי.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

השלב הראשון
פנייה לקלוד: היי קלוד היקר, אציג את עצמי, את תפקידי, את אוכלוסיית היעד ואת מטרת הפנייה.

השלב השני
אתמקד בהרחבת הרעיונות שקלוד הציע לפיתוח משחקים דיגיטליים ותהליכי למידה בהוראת אוצר מילים, ואבקש ממנו לפרט את הרעיונות ואת המטרות של כל משחק.

השלב השלישי
אבקש מקלוד שיסביר על כל כלי בנפרד ועל השימוש בו.
בשלב זה יש לחשוף את התלמידים לכלים השונים. לבחור כלי אחד שבאמצעותו יוצג אוצר המילים הנלמד.
במחולל התמונה ייצרו התלמידים תמונות כדי לתרגל את אוצר המילים.

השלב הרביעי
באמצעות הכלים wordwall או קוויזלט התלמידים יתאימו את התמונות למילים.

השלב החמישי
הכרזה על שלושת המקומות הראשונים שסיימו את החידונים.

חזרה לראש הדף

ועוד רעיון

ועוד רעיון

יצירת חידון באמצעות כלים שונים: canva ,wordwall ,kahoot או דף עבודה אינטראקטיבי בכלי wizer me. אפשר לבנות חדר בריחה בכלים genially, קוויזלט.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

בחינה עם אינטרנט פתוח ובינה מלאכותית יוצרת (תנ"ך ממלכתי)
בעידן הבינה המלאכותית שאלות הערכה צריכות לעבור "עדכון גרסה" באופן מהותי, כדי להישאר רלוונטיות ומתאימות לעולם האמיתי. השאלות צריכות להתייחס לרעיונות גדולים ול...
למידה שיתופית עם ChatGPT לפיתוח שפה ומודעות סביבתית
מעורבות אקטיבית של תלמידים בתהליך הלמידה, תוך כדי שימוש ב-ChatGPT המאפשר פיתוח מיומנויות שפה וחשיבה ביקורתית בסביבה אינטראקטיבית ודינמית
הצגת טיעון וביסוסו
שימוש בטיעונים באופן עקבי בשיח הכיתתי, בכתיבה ובדיבור, היא דרך מצוינת לשפר את כושר הטיעון ואת יכולתם של התלמידים להפעיל חשיבה ביקורתית
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.