1. פתיחה: יצירת מסגרת לשיח וללמידה
הצגת הנושא בשאלה: "אם הייתם יכולים להפוך לבעל חיים, איזה הייתם בוחרים?"
דיון קצר על בעלי חיים ותכונותיהם.
"אם הייתם יכולים להפוך לגיבור על, איזה הייתם בוחרים?"
דיון קצר על גיבורי על ותכונותיהם.
תרגיל כניסה למרחב דרמטי:
התלמידים מתבקשים לנוע במרחב בהתאם לבעל החיים שבחרו:
- איך הם הולכים?
- האם יש להם תנועות מיוחדות?
- כיצד הם מתקשרים עם דמויות אחרות?
אתגר חברתי: על הדמויות להתחבר לצוות גיבורי על ולבצע משימה משותפת, למשל, להציל חיה או לפתור בעיה.
2. שלב א': בחירת בעל חיים
התלמידים בוחרים בעל חיים מתוך כרטיסיות או באופן עצמאי, ומשתפים תכונה אחת של אותו בעל חיים.
3. שלב ב': הוספת כוח על
התלמידים מתבקשים להוסיף כוח על מיוחד לדמות שהם יוצרים.
דיון קצר: איך כוח העל הזה יכול לעזור לעולם?
4. שלב ג': כתיבת תיאור דמות
כל תלמיד כותב תיאור קצר של הדמות שלו:
- שם הדמות
- תכונות ייחודיות
- מקום מגורים
- כיצד היא עוזרת לעולם
- מה כוח העל הייחודי שלה
5. שלב ד': שימוש בכלי AI ליצירת תמונה
הצגת כלי בינה מלאכותית ליצירת תמונות מטקסט (באמצעות Canva) תוך כדי הסבר ברור ופשוט של תהליך העבודה.
לאחר הקלדת תיאורי התלמידים בתוכנה מוצגות 4 התוצאות.
כל תלמיד יבחר תמונה אחת מבין 4 האפשרויות.
דיון על התמונות שנוצרו והשוואה למה שדמיינו התלמידים.
6. סיכום: שיתוף ותצוגה
כל תלמיד מציג את הדמות שיצר, משתף בתהליך היצירה ומספר על הדמות שלו.
דיון מסכם: איך בינה מלאכותית יכולה לעזור לנו בעולם האמיתי?