דלג אל

מטקסט לתמונה – יצירת דמות המשלבת בעל חיים וכוח-על

למאגר הפרקטיקות
מטקסט לתמונה – יצירת דמות המשלבת בעל חיים וכוח-על
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     הבניית ידע   מחוייבות לכל תלמיד ותלמידה     קשר מורה תלמיד/ה

כותבת הפרקטיקה:
מיכל גפנר, מדריכה מרכזת ארצית בתיאטרון, מזכירות פדגוגית

צורך

גיוון דרכי הוראה: שילוב טכנולוגיה חדשנית והבעה יצירתית משפר את המעורבות של התלמידים בשיעורֿ.
קידום קשר מורה-תלמיד: תהליך העבודה מאפשר שיח פתוח ומכיל על העדפות אישיות, עיצוב דמויות ורעיונות ייחודיים של התלמידים.
תיווך טכנולוגי: כלי AI יכולים לסייע למורים לשלב טכנולוגיה באופן זמין וקל, גם ללא רקע טכנולוגי נרחב.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

1. פתיחה: יצירת מסגרת לשיח וללמידה

הצגת הנושא בשאלה: "אם הייתם יכולים להפוך לבעל חיים, איזה הייתם בוחרים?"
דיון קצר על בעלי חיים ותכונותיהם.
"אם הייתם יכולים להפוך לגיבור על, איזה הייתם בוחרים?"
דיון קצר על גיבורי על ותכונותיהם.

תרגיל כניסה למרחב דרמטי:
התלמידים מתבקשים לנוע במרחב בהתאם לבעל החיים שבחרו:

  • איך הם הולכים?
  • האם יש להם תנועות מיוחדות?
  • כיצד הם מתקשרים עם דמויות אחרות?

אתגר חברתי: על הדמויות להתחבר לצוות גיבורי על ולבצע משימה משותפת, למשל, להציל חיה או לפתור בעיה.

2. שלב א': בחירת בעל חיים

התלמידים בוחרים בעל חיים מתוך כרטיסיות או באופן עצמאי, ומשתפים תכונה אחת של אותו בעל חיים.

3. שלב ב': הוספת כוח על

התלמידים מתבקשים להוסיף כוח על מיוחד לדמות שהם יוצרים.
דיון קצר: איך כוח העל הזה יכול לעזור לעולם?

4. שלב ג': כתיבת תיאור דמות

כל תלמיד כותב תיאור קצר של הדמות שלו:

  • שם הדמות
  • תכונות ייחודיות
  • מקום מגורים
  • כיצד היא עוזרת לעולם
  • מה כוח העל הייחודי שלה

5. שלב ד': שימוש בכלי AI ליצירת תמונה

הצגת כלי בינה מלאכותית ליצירת תמונות מטקסט (באמצעות Canva) תוך כדי הסבר ברור ופשוט של תהליך העבודה.
לאחר הקלדת תיאורי התלמידים בתוכנה מוצגות 4 התוצאות.
כל תלמיד יבחר תמונה אחת מבין 4 האפשרויות.
דיון על התמונות שנוצרו והשוואה למה שדמיינו התלמידים.

6. סיכום: שיתוף ותצוגה

כל תלמיד מציג את הדמות שיצר, משתף בתהליך היצירה ומספר על הדמות שלו.
דיון מסכם: איך בינה מלאכותית יכולה לעזור לנו בעולם האמיתי?

חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

רעיון נוסף לכלי AI ליצירת סיפורים
יצירת סיפור:
התלמידים מתעדים את מסע הדמות שלהם במרחב הדרמטי.
המורה תשתמש ב-AI ליצירת סיפור המסכם את כל הרפתקאות דמויות בעלי החיים שיצרו.

חזרה לראש הדף

ועוד רעיון

ועוד רעיון
  • יצירת קולאז׳ של כל הדמויות יחד באמצעות ChatGpt
  • הנפשת דמות מדברת באמצעות הכלי D-ID (דרך Canva)
חזרה לראש הדף

כדאי לדעת

כדאי לדעת

מה כדאי לדעת ולמה לשים לב?
שילוב תנועה ומשחק: התרגיל הדרמטי עוזר לתלמידים להתחבר רגשית לדמויות שיצרו.
חיזוק שיח חברתי: המורים יעודדו שיתוף פעולה במהלך המשימות הדרמטיות.
שימוש מושכל בטכנולוגיה: חשוב להסביר לתלמידים כיצד הבינה המלאכותית פועלת ולוודא שהתוכן מותאם גיל.
מעקב אחרי השתתפות: יש לוודא שכל תלמיד משתתף באופן פעיל ומקבל הזדמנות להציג את דמותו.

חזרה לראש הדף

הניסיון שלך

הניסיון שלך

לימדתי בהתאמה לכיתה ג' ולרמת התלמידים. אני בחרתי בכלי הידידותי של Canva.
יש לוודא שהשימוש בכלי ה-AI מותאם לגיל התלמידים, גם מבחינת תוכן וגם מבחינת מורכבות השימוש. אני, למשל, תרגמתי את הפרומפט מעברית לאנגלית לשם תוצאה מדויקת יותר .

הקפדתי על שיח רגשי וערכי: במהלך השיעור אני ממליצה לנהל שיח על איך כל דמות יכולה לעזור לקהילה הקרובה, ולעודד את התלמידים לחשוב על תרומה חברתית.

הכנתי כלים מראש: ממליצה לוודא שכלי הבינה המלאכותית נגישים ופשוטים לשימוש, ולבדוק מראש שהם פועלים באופן תקין - באמצעות מקרן ומסך בכיתה.

שיתפתי תלמידים בתהליך: עודדתי תלמידים לתת משוב על התמונות שיצרה הבינה המלאכותית ודנו יחד על הפערים בין הדמיון לתוצאה. דייקנו כמה פעמים וערכנו השוואה לחזרות לקראת הצגה. כשם שאנחנו מתרגלים משחק של דמות מסוימת ומדייקים את הפעולות והטקסט, כך נתרגל ונדייק את עיצוב התמונה הסופית.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

יצירת ייצוגי מדיה דיגיטלית חזותית בסביבה מקוונת
כולנו צורכים תמונות, סרטונים, כרזות וייצוגים חזותיים אחרים במדיה הדיגיטלית. היכולת ליצור בעצמנו ייצוגים כאלה תוך שימוש בכלים דיגיטליים, מרחיבה את אפשרויות הב...
שימוש במארגני ידע
מארגני ידע וחשיבה הם כלים ויזואליים שנועדו להציג ולארגן מידע, ידע ורעיונות באמצעות סמלים ומילים (למשל – חיצים המעידים על סיבתיות)
הגברת הפעילות הגופנית
ארגון הבריאות העולמי ממליץ לילדים ולבני נוער לצבור לפחות שעה של פעילות גופנית ביום. כל דקה נחשבת! איך נוסיף לסדר היום הבית ספרי 90 דקות של פעילות גופנית מעבר...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.