דלג אל

המחשת עשר המכות בתמונות

למאגר הפרקטיקות
המחשת עשר המכות בתמונות
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     הבניית ידע, פיתוח מיומנויות   מחוייבות לכל תלמיד ותלמידה     מענה מותאם אישית   ניהול ההוראה והחינוך     יישום תהליכי הוראה, הערכה ומשוב

כותב הפרקטיקה:
יניב ששון, רכז תנ"ך חמ"ד יסודי מחוז צפון, מזכירות פדגוגית

צורך

הפרקטיקה עונה על הצורך בהעמקת הידע בתנ"ך בקרב התלמידים בצורה חווייתית, תוך כדי שימוש מושכל, מונחה ומתווך בבינה מלאכותית.
היא מאפשרת לתלמידים לפתח חשיבה יצירתית מעמיקה וביקורתית ומיומנות שאילת שאלות.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

שלב 1: הצגת המשימה לתלמידים:

  • הסבר המשימה: יצירת תמונות בעזרת בינה מלאכותית, הממחישות את אירועי עשר המכות, בהתאמה לפסוקי המקרא.

שלב 2: חלוקה לקבוצה ובחירת אחת המכות

  • מחלקים את התלמידים לקבוצות (5-3 תלמידים).
  • כל קבוצה בוחרת את אחת ממכות מצרים שלמדו בכיתה.

שלב 3: ניסוח שאלה והגדרת תמונה
כל קבוצה מנסחת שאלות שיסייעו לדיוק התוצר:

  • מהו האירוע?
  • אילו דמויות משתתפות באירוע?
  • אילו פרטים נוספים מתוארים בפרק?
  • כיצד אפשר להעביר את המסר שעולה מן הפסוקים?
  • ניסיון לחשוב מעבר למתואר בפסוקים (מי עוד השתתף? מה עשה? כיצד הגיב? וכו').

שלב 4: יצירת התמונה
עבודה משותפת עם המורה (בהתאם לחוזר מנכ"ל בעניין שימוש בבינה מלאכותית בכיתות היסוד).

  • התלמידים מתארים את התמונה הרצויה בשפה ברורה ומדויקת ומנסחים פורמפט למחולל הנבחר.
  • התלמידים בתיווך המורה בוחנים את התוצר, מה מדויק בו ומה לא, ומשפרים את ההנחיה שוב ושוב עד לקבלת תוצר אופטימלי.

שלב 5: הצגת התוצר
כל קבוצה מציגה את התוצר שיצרה בפני הכיתה.
ההצגה תכלול:

  • הסבר על מרכיבי התמונה
  • חיבור לפסוקים
  • הסבר על התהליך

שלב 6: רפלקציה ומשוב:
התלמידים משיבים על שאלות רפלקציה, כגון:

  • כיצד פעלנו כקבוצה?
  • האם היינו עקביים בפיתוח הרעיון?
  • האם הבעת הרעיון הייתה ברורה?
  • מה התחדש לנו על הפסוק בעקבות העבודה?
  • מה היה לנו מאתגר בתהליך?
  • האם, לדעתנו, התוצר מבטא את הנושא?
חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

בהמשך אפשר ליצור תמונות ולהכניס בהן פרטים מוטעים בהקשר לפסוק, להציג בפני הכיתה ולבקש מהתלמידים לגלות את הפרטים המוטעים.

חזרה לראש הדף

ועוד רעיון

ועוד רעיון

חברי הקבוצה כותבים את כל הידע שלהם על המכה ומבקשים מאחד מהבוטים (קלוד, GPT וכדומה) ליצור מזה שיר (אפשר לבקש מהבוט ליצור שיר מנקודת מבט של מצרי, יהודי וכו').
יש לדייק את המלל ולהכניס לאתר הבינה המלאכותית Sonu, המוסיף לזה מוזיקה.

חזרה לראש הדף

כדאי לזכור

כדאי לדעת

מה צריך?

  • עבודה בקבוצות בתיווך המורה
  • מחשבים ניידים זמינים
  • אינטרנט טוב
חזרה לראש הדף

הניסיון שלך

הניסיון שלך

השתמשתי בפרקטיקה בתהליך הוראת חומש שמות ב, עם קבוצות תלמידים בכיתה ג.
התלמידים נהנו מאוד, החכימו, הגיעו לתובנות ולחשיבה מעמיקה מאוד.
למדתי שההתנסות בכלי בינה מלאכותית יכולה לקדם מאוד תהליכי הוראה משמעותיים, חשיבה מסדר גבוה, יצירתיות ולמידה דיפרנציאלית.

 

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

יצירתיות והפגה – להתנתק לרגע מה"כאן ועכשיו" ולעוף עם התלמידים למחוזות הדמיון
בימי חירום, וכמובן גם בשגרה, חשוב להציע לתלמידים ולתלמידות פעילויות הפוגה, אוורור, מתן דרור לדמיון וליצירתיות, בניית תמונת עתיד אופטימית, תחושת מסוגלות וחוסן
חקר ציר זמן ומרחב
הבנת הקשרים בין אומנות, חברה ותרבות לאורך התקופות, התרבויות והמרחבים השונים. השימוש בבינה מלאכותית נועד להעשיר את החקר והלמידה, ולאפשר גישה לכלים המסייעים לנ...
חיבור נושאים אקטואליים לחומר הנלמד
אירועים אקטואליים מעוררים סקרנות ורצון להגיב. חיבור שלהם לחומר הנלמד יתרום להגברת העניין בלמידה ולשיפור יכולתם של התלמידים לנקוט עמדה אישית במסגרת חינוכם לאז...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.