שלב 1: הצגת המשימה לתלמידים:
- הסבר המשימה: יצירת תמונות בעזרת בינה מלאכותית, הממחישות את אירועי עשר המכות, בהתאמה לפסוקי המקרא.
שלב 2: חלוקה לקבוצה ובחירת אחת המכות
- מחלקים את התלמידים לקבוצות (5-3 תלמידים).
- כל קבוצה בוחרת את אחת ממכות מצרים שלמדו בכיתה.
שלב 3: ניסוח שאלה והגדרת תמונה
כל קבוצה מנסחת שאלות שיסייעו לדיוק התוצר:
- מהו האירוע?
- אילו דמויות משתתפות באירוע?
- אילו פרטים נוספים מתוארים בפרק?
- כיצד אפשר להעביר את המסר שעולה מן הפסוקים?
- ניסיון לחשוב מעבר למתואר בפסוקים (מי עוד השתתף? מה עשה? כיצד הגיב? וכו').
שלב 4: יצירת התמונה
עבודה משותפת עם המורה (בהתאם לחוזר מנכ"ל בעניין שימוש בבינה מלאכותית בכיתות היסוד).
- התלמידים מתארים את התמונה הרצויה בשפה ברורה ומדויקת ומנסחים פורמפט למחולל הנבחר.
- התלמידים בתיווך המורה בוחנים את התוצר, מה מדויק בו ומה לא, ומשפרים את ההנחיה שוב ושוב עד לקבלת תוצר אופטימלי.
שלב 5: הצגת התוצר
כל קבוצה מציגה את התוצר שיצרה בפני הכיתה.
ההצגה תכלול:
- הסבר על מרכיבי התמונה
- חיבור לפסוקים
- הסבר על התהליך
שלב 6: רפלקציה ומשוב:
התלמידים משיבים על שאלות רפלקציה, כגון:
- כיצד פעלנו כקבוצה?
- האם היינו עקביים בפיתוח הרעיון?
- האם הבעת הרעיון הייתה ברורה?
- מה התחדש לנו על הפסוק בעקבות העבודה?
- מה היה לנו מאתגר בתהליך?
- האם, לדעתנו, התוצר מבטא את הנושא?