דלג אל

מילים מהלב בספרדית - מכתבי תמיכה למשפחות חטופים ומשוחררים

למאגר הפרקטיקות
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     חינוך לערכים

צורך

פרקטיקה זו מאפשרת למורים לשלב כלי בינה מלאכותית בהוראת השפה הספרדית בהקשר אותנטי ורגשי. באמצעות הפרקטיקה, המורה יוכל להוביל את התלמידים להשתמש בטכנולוגיות מתקדמות כדי ליצור תקשורת משמעותית בשפה הנלמדת, תוך כדי חיבור לאקטואליה ולערכים של ערבות הדדית ועמיות יהודית.

מתודה: חיבור לאקטואליה, רלוונטיות לעולם התלמיד

אבן דרך: הקשר לארץ ולמדינה, מפגשים בחברה הישראלית

כותבת הפרקטיקה: סאלי גולדפר, מדריכה ארצית מרכזת הוראת ספרדית, מזכירות פדגוגית

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

השלב הראשון: שימוש בבינה מלאכותית ככלי מחקרי
בשלב זה המורה יוביל את התלמידים לנסח פרומפט מדויק ל-ChatGPT כדי לחקור את הנושא של משפחות החטופים והמשוחררים דוברי ספרדית. הפרומפט יכלול בקשה לקבלת מידע רלוונטי על הקהילות היהודיות דוברות הספרדית בישראל ובעולם, והקשר שלהן לאירועי העימות הנוכחי.

דוגמה לפרומפט:
"Por favor, proporciona información sobre las familias hispanohablantes afectadas por el conflicto actual en Israel. ¿Cuáles son las comunidades judías de habla hispana en Israel? ¿Qué importancia tiene el apoyo en el idioma materno durante momentos de crisis?"

השלב השני: פיתוח אוצר מילים רגשי
התלמידים ישתמשו בבינה מלאכותית כדי לפתח מאגר של ביטויים ואוצר מילים בספרדית המתאימים לכתיבת מכתבי תמיכה רגישים ואמפתיים. הפרומפט יבקש מהמודל להציע ביטויים של תקווה, חוזק, אמפתיה ותמיכה המתאימים לתרבות ולשפה הספרדית.

דוגמה לפרומפט:
"Necesito expresiones en español para escribir cartas de apoyo emocional a familias en situaciones difíciles. Por favor, sugiere frases que expresen: 1) Solidaridad y empatía, 2) Esperanza para el futuro, 3) Fortaleza en momentos difíciles, 4) Apoyo comunitario. Las expresiones deben ser culturalmente apropiadas para hablantes nativos de español."

השלב השלישי: שימוש ב-Google Earth בשילוב AI להכרת הקהילות היהודיות דוברות ספרדית
התלמידים ישתמשו ב-Google Earth כדי לחקור מדינות וקהילות יהודיות דוברות ספרדית בעולם. אפשר להשתמש ב-ChatGPT ליצירת מסלול וירטואלי במדינות דוברות ספרדית בעלות נקודות ציון משמעותיות לקהילה היהודית.

דוגמה לפרומפט:
Crea un recorrido virtual en Google Earth que muestre las principales comunidades judías en países hispanohablantes. Para cada ubicación, incluye: 1) Nombre de la comunidad, 2) Historia breve, 3) Conexiones con Israel, 4) Características culturales únicas. Proporciona las coordenadas exactas para cada punto de interés.

השלב הרביעי: שימוש ב-Canva בשילוב יכולות AI לעיצוב המכתבים
התלמידים ישתמשו ביכולות הבינה המלאכותית בפלטפורמת Canva כדי לעצב את המכתבים בצורה אסתטית ומקצועית.

חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

יצירת פעילות רב-תרבותית. אפשר להשתמש בבינה המלאכותית כדי לפתח פעילות המחברת בין תלמידי ספרדית בישראל לבין תלמידים דוברי ספרדית בארצות אחרות, דרך חילופי מכתבים וירטואליים. ה-AI יכול לסייע ביצירת נושאים לשיחה, שאלות מנחות ופעילויות משותפות שיחזקו הן את כישורי השפה והן את הקשרים הבין-תרבותיים.

חזרה לראש הדף

כדאי לדעת

כדאי לדעת

חשוב לשים לב שבגרסה החינמית של ChatGPT עשויות להיות מגבלות על כמות הפניות שאפשר לשלוח בזמן נתון.

מומלץ להכין מראש את הפרומפטים העיקריים ולתכנן את השימוש בכלי כך שכל תלמיד יוכל להשתמש בו ביעילות. כמו כן, חשוב להדגיש בפני התלמידים את חשיבות הביקורתיות כלפי תוצאות הבינה המלאכותית ואת הצורך לבדוק תמיד את הדיוק והרגישות התרבותית של התוכן המוצע.

במטה החטופים יודעים על הפרויקט ורוצים לשתף פעולה, ומוכנים לסייע בהעברת המכתבים למשפחות המתאימות, לכן חשוב לשמור על רמה גבוהה של איכות ורגישות בתוצרים הסופיים.

חזרה לראש הדף

הניסיון שלך

הניסיון שלך

עד עכשיו רק סיפרתי את הרעיון לצוות המורים והם התחברו והתרגשו מאוד. אנו מצפים ליישם את הפרקטיקה בקרוב בכיתות ספרדית, ומאמינים שהשימוש בכלי בינה מלאכותית בשילוב הנושא הרגשי והאקטואלי ייצור חוויית למידה משמעותית ובעלת ערך לתלמידים ולמקבלי המכתבים כאחד.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

Portmanteaus - (Blend Words)
The practice will help teachers produce images to teach portmanteaus - (blend words)
מתן תפקיד לכל תלמיד/ה
קוביית שאלות ותפקידים: מתודה פשוטה לחיזוק מעורבות התלמידים בשיעור בעקבות מילוי תפקיד על ידי כל אחד ואחת מהם
تنمية مهارات التفكير لدى الطالب من خلال الربط بين المعرفة السابقة، توسيع المعلومات في موضوع الدين الاسلامي
تقديم محتوى الدين اإلسالمي بشكل مبتكر ومشوق يتناسب مع اهتمامات الطالب.تمكين الطالب من استكشاف المفاهيم بطريقة تفاعلية وممتعة..تطوير التفكير اإلبداعي والنقديد...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.