דלג אל

על הגובה - מרחבי תנועה ויצירה בגובה

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
ביטוי אישי, יזמות ויצרנות
סביבות למידה:
כל הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. חינוך גופני: שילוב התנועה בסביבה הפיזית והחברתית

אודות הפעילות

ילדי גן זית בחדרה פועלים בסביבה המעודדת תנועה, חשיבה ויצירה גם יחד. הפעילויות מציגות חוויה משמעותית להתפתחות בתחום התנועתי – רגשי, הקשורה לתנועה ברמת גובה גבוהה ונעשית מעל גובה חגורת הכתפיים, במהלכה מתרחשת יציאה מעמדות המוצא הידועות והמוכרות לילדים ביומיום, ומעבר לתנועה מאתגרת של העתקת משקל הגוף, איזון על בסיסים שונים, וויסות כוח וגמישות.

במהלך הפעילות, הילדים מציבים לעצמם אתגרים אישים וקבוצתיים, פותרים בעיות כדי "להתגבר" על הגובה,
בודקים את גבולות האומץ של עצמם בתהליך מבוקר והופכים לאחראים יותר על בטיחותם,
בעוד צוות הגן במצב מתמיד של הקשבה פעילה, עם האוזניים והעיניים ובעיקר עם הלב.

חשוב לדעת! הפעילות הנעשית בגובה מתאפשרת בזכות חינוך עקבי ויומיומי לשמירה על כללי התנהגות
ובטיחות ברורים ומוקפדים ובהתאם לחוזר מנכל בטיחות בגני הילדים.

להרחבה

> תכנית הלימודים בחינוך גופני 

עמוד 47 גילוי אחריות לבטיחות
עמוד 103  רמות גובה
עמוד 40 – ביסוס הערכה עצמית

 

> חוזר מנכל בטיחות סעיף 10 וסעיף 14 נספח ב'

> ציוד מומלץ לפעילות תנועה וחינוך גופני לגני ילדים לבני 3-6

אולי תתעניינו גם ב...

שיח ופעילות לציור "נערה עם פרח"
בעלון המלצה להתבוננות ושיח עם ילדי הגן מול יצירת האומנות "נערה עם פרח" של הצייר שמואל שלזינגר ופעילויות למשחקים יצירתיים בהשראת הציור
זמנים חדשים בגן
האם יש דרך אחרת לנהל את הזמן בגן? מה יכולה להיות ההשפעה של ניהול זמן מקורי על האקלים בגן? מי קובע את הזמנים בגן ? על כל זאת ועוד, בסרטון זמנים חדשים בגן
رحلة مُثيرة ومميَّزة، مليئة بالموادّ
تعالوا نرافق الاطفال في "رحلةٍ" مُثيرة مع الموادّ المختلفة لنشاهد إبداعاتهم!
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.