דלג אל

חצר פעילה על הבוקר

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
ביטוי אישי, מיומנויות תוך אישיות, מיומנויות קוגנטיביות
סביבות למידה:
חצר הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. חינוך גופני: שילוב התנועה בסביבה הפיזית והחברתית

אודות הפעילות

לפעילות תנועתית בתחילת היום נודעת תרומה רבה לטיפוח העוררות, הקשב והריכוז ולמיקוד הלמידה, כמו גם לטיפוח ערך עצמי חיובי. למרכיבים אלו השפעה רבה גם על המשך תפקודם של ילדי הגן לאורך היום. בסרטון נצפה בילדי גן זית מחדרה הפותחים את הבוקר בפעילות תנועתית בחצר הגן. החצר מכונה בפי הילדים "קרקס" בשל אופייה המאתגר.

הפעילות בחצר מזמנת ניסוי וטעייה במגוון התנסויות המתקשרות להעתקת משקל, בלימה ואיזון, דיוק וגמישות, תוך כדי כך מבצעים הילדים את כל התנועות הבסיסיות שחשוב שייעשו מידי יום, כמו: טיפוס, נדנוד, בריחה והתחמקות, גלישה גלגול וערסול ועוד.
חצר הקרקס משקפת את ה"אני מאמין" של הגננת שרית ברקוביץ באשר לחשיבות המעורבות וההשתתפות של הילדים בבחירת התכנים וההתנסויות בכל סביבות הלמידה ובכללם גם החצר.

להרחבה

סביבה מעודדת תנועה פעילות תנועתית חופשית של הילדים בחצר הגן 
> תוכנית הלימודים בחינוך גופני
נוהלי בטיחות בגן הילדים תשע"ז / 3א- ראה תוכן עניינים: סעיף 10 ונספחים א+ב

סעיף 10: בטיחות במרחב החיצוני של מבנה הגן

נספח א': רשימת נושאים לבדיקת ליקויי בטיחות בגן הילדים בחתך תקופתי על ידי מנהלת הגן

נספח ב': ציוד ומתקני חצר לפעילויות גופניות

אולי תתעניינו גם ב...

المضمون التربوي في الروضة والبستان
محاضرة حول أنواع المضامين التربوية في الروضة والبستان وعن معايير اختيارها.
סימני דרך – חפש את החמץ (המטמון)
פעילות חוץ "חפש את החמץ" של שתי קבוצות המלוות באנשי צוות. ביצוע מסלול ומשימות במהלכו עד הגעה לנקודת הסיום לפעילות משותפת של שתי הקבוצות
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.