דלג אל

מאפיינים

הגן העתידי:
ידע בין תחומי, מיומנויות קוגנטיביות, מיומנויות תוך אישיות, מיומנויות אישיות, קהילתיות, יזמות ויצרנות, ביטוי אישי, למידה במרחבי חיים, ידע עולם, ידע תהליכי
סביבות למידה:
כל הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. חינוך גופני: שילוב התנועה בסביבה הפיזית והחברתית

קליעה למטרה ומנייה

שכלול וּויסות הכוח ודיוק תנועתי בשילוב עם מנייה, ייצוג כמויות והשוואת קבוצות – "שילוב החינוך הגופני והמתמטיקה בגן הילדים"
עריכה: מיכל טל, מדריכה ארצית לחינוך גופני, ויעל צרפתי, מדריכה ארצית למתמטיקה

ההקשר
הפעילות משלבת שני תחומי דעת משמעותיים בהתפתחותם של ילדים – חינוך גופני ומתמטיקה.
הגננת שושי חמבי הגדירה את המטרות בשני תחומי הדעת לפי המאפיינים והצרכים של ילדי הגן בתחום המוטורי והמתמטי. היא תכננה והפעילה את הפעילות וביצעה רפלקציה על התהליך.

מטרות הפעילות

  • שכלול וּויסות של הכוח באמצעות קליעה למטרה (חינוך גופני)
  • למידת מנייה, ייצוג כמויות והשוואת קבוצות (מתמטיקה)

ארגון פעילות

  • קבוצת ילדים קטנה עד שישה ילדים
  • הפעילות יכולה להתקיים בכל מרחב

האמצעים

  • מתקן לקליעת טבעות למוט
  • חמש טבעות
  • שטיח קיר
  • דִסקיות צבעוניות עם צַמְדָן (סקוטש)

תיאור הפעילות

  • מקרב הילדים ייבחר מנחה. המנחה יחליט על התור והסדר בעת הקליעה למטרה ויבדוק אם מספר הדסקיות מתאים לכמות הטבעות שהושחלו.
  • כל ילד, בתורו, ינסה לקלוע חמש טבעות למוט.
  • הילד ימנה בתורו כמה טבעות קלע וידווח על הכמות בלוח פעיל באמצעות הצמדת דסקיות ליד שמו.
  • בסיום המשחק, הילדים והגננת יעשו השוואה וימנו את כמות הדסקיות שצברו הילדים.
  • הגננת תדגיש את ההשתתפות והמאמץ של הילדים במהלך הפעילות ובסיכומהּ.

הגננת שושי העלתה על הכתב מחשבות בעקבות הפעילות

  • הילדים נהנו מהפעילות. הם עסקו במנייה ובייצוג כמויות דרך משחק תנועתי בצורה חווייתית.
  • במהלך הפעילות הבינו שעליהם לווסת את כוחם בעת זריקת הטבעות ולכוון אל המוט כדי להצליח להשחיל כמה שיותר טבעות.
  • בשלב התיעוד באה לידי ביטוי ההבנה שלהם בייצוג הכמויות וההשוואה בין התוצאות.
  • בסיום הפעילות החליטו הילדים להמשיך ולשחק באופן עצמאי, אבל הפעם לבחור מנחה אחר.

אולי תתעניינו גם ב...

העשרת שפה באמצעות ספרות ילדים
פרופ' מירי ברוך, חוקרת ספרות ילדים, פורסת בהרצאתה את משנתה בדבר העשרת שפתו של הילד באמצעות ספרות ילדים
לפגוש יצירות אומנות עם ילדים
הדף מציע מסגרת שיח עם ילדים מול יצירת אומנות בגישה פתוחה מתוך הקשבה. בהצעה עקרונות לדיאלוג איכותי ומילון קצר למושגים בשפת האומנות
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.