התמודדות עם מערכת רישום המספרים
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- הגן העתידי:
- ידע מתחומי הליבה, מיומנויות קוגנטיביות
- סביבות למידה:
- כל הגן
- מעגל השנה:
- כל השנה
- מתמטיקה: מושג המספר
תחומי דעת ונושאים מרכזיים:
אודות הפעילות
בעקבות פעילות קבוצתית של מדידות, הילד אביאל מגן גניה בירושלים ניגש ביוזמתו לפינת הקוביות והמשיך למדוד לבדו באמצעות סרט המידה. פעילותו של אביאל והעניין שגילה בה עוררו את המחנכת להתערב. התערבות המחנכת חושפת את אזור ההתפתחות הקרובה של אביאל: הוא משלב בין יכולתו לומר את סדרת המספרים הדו-ספרתיים לבין קריאתם מתוך סרט המידה. שילוב זה מאפשר 'לנצל' את הידע שלו כדי ליצור התאמה חד-חד-ערכית בין המילים שבעל פה לסמלים הכתובים.
סרטונים נוספים קשורים
אולי תתעניינו גם ב...
שדות ילדותינו
בסרטון נטייל עם ד"ר נח רוטרי והוא יספר לנו על חוויות ילדות בשדה פרחי הבר ועל החשיבות לשמר או לתכנן שטחים אלו לדורות הבאים
אקדמיה ברשת: נייר למחשבה ואוריגמי
אקדמיה ברשת – הרצאות בנושאים מתמטיים "נייר למחשבה ואוריגמי" עם דפנה עובדיה
האזנה למוזיקה
המדריך מיועד למחנכים המעוניינים להפגיש את הילדים עם מוזיקה קלסית, אתנית ומוזיקה קלה. במדריך מגוון הצעות לפעילויות המשלבות את ההאזנה עם תנועה, נגינה וציור
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!