לא נפסיק לשחק
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- הגן העתידי:
- ידע בין תחומי, מיומנויות קוגנטיביות, מיומנויות תוך אישיות, מיומנויות אישיות, קהילתיות, יזמות ויצרנות, ביטוי אישי, למידה במרחבי חיים, ידע מתחומי הליבה
- סביבות למידה:
- כל הגן
- מעגל השנה:
- כל השנה
- חינוך גופני: שילוב התנועה בסביבה הפיזית והחברתית, חינוך לתנועה, חינוך לשלומות
תחומי דעת ונושאים מרכזיים:
אודות הפעילות
גננות יקרות,
אנו שמחים להעשיר את אוצרכן בספר משחקים שמיועד לגני הילדים.
משחר ינקותם נעים הילדים – זוחלים, הולכים, מנתרים, רצים ומשחקים. במהלך המשחקים הם לומדים להכיר את גופם ואת מקומם במרחב האישי והכללי.
גיל הגן הוא התקופה שבה מתבססת ההתפתחות התקינה ונקנים בה הרגלים נכונים אשר ישמשו את הילדים בחייהם כבוגרים. בעידן שבו אנו מצויים לא מרבים הילדים לעסוק בפעילות גופנית בשעות הפנאי. במקום זאת הם מבלים שעות רבות מול מסכי הטלוויזיה, המחשב והטלפונים החכמים. אימוץ הרגלים אלו עלול לגרום להשמנה ולתחלואה. חובתנו לשנות זאת. עלינו לעודד את התפתחות תנועתם והתקדמותם בהנאה ולהרגיל את ילדינו לאמץ אורח חיים פעיל!
בעזרת המשחק המַדמה את מציאות החיים מפתחים ערכים רבים חברתיים, חינוכיים ולימודיים והתייחסות לגוף. משחקי התנועה המופיעים בספר זה מזמנים לילדי הגן פעילות בהנאה בשילוב אינטראקציה חברתית. בספר תמצאו רעיונות למשחקים בהרכבים שונים: יחידים, זוגות וקבוצות שאפשר לשחק בפעילות עם הגננת בגן הילדים, כמו גם בבית ובחצר השכונתית. בכל מקום יש להקפיד על כללי זהירות כדי להבטיח את שלומם ובטיחותם של הילדים.
החינוך אינו משחק ילדים אך המשחק הוא החינוך במיטבו!
שחקו בהנאה ובהנעה!
דברי מנהלת האגף לחינוך קדם יסודי והמפקח הממונה על החינוך הגופני המובאים בפתח חוברת המשחקים