דלג אל

עקרונות פעילות בטכנולוגיה במרכז למדע וטכנולוגיה לגיל הרך ביבנה

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
יזמות ויצרנות
סביבות למידה:
כל הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. מדע וטכנולוגיה: עולם מעשה ידי אדם

אודות הפעילות

בעת עבודת יצירה עם חומרים ובנייה של דגמים תלת-ממדיים, הילדים מפתחים חשיבה מרחבית, מפתחים את הדמיון ולומדים על תכונות החומרים ועל דרכים וכלים המאפשרים לשנות את צורתם.
בפעילות בנייה של כלי תחבורה במרכז מדע לגיל הרך ביבנה הוגדרו מספר חומרים המתאימים לגוף המכונית: סלסלות קטנות, קופסאות למיניהן, ומכלים. בנוסף, הצוות מעודד את הילדים להתמודד עם חיבור החלקים השונים כדי שהמכונית תוכל לנסוע. לכן נוספו שיפודים, חוטי מתכת, קשיות וצינורות שבאמצעותם הילדים יצרו צירי סיבוב; פקקים מחוררים ועיגולי קרטון שמהם נוצרו הגלגלים. מומלץ לגננות להקים סדנת חומרים עשירה ונגישה לילדים בשיתוף הילדים. גננות יכולות לעודד שיח עם ובין הילדים באמצעות שאילת שאלות כגון: האם יש חומרים נוספים שכדאי לשלב בסדנת הבנייה? כיצד הדגמים בנויים? כיצד הם הצליחו לבנות את הדגמים שלהם?

אולי תתעניינו גם ב...

ילדים מתכננים פעילויות בעקבות ספר
עוגן מרכזי בתפיסת הגן העתידי הינו הביטוי אישי, בסרטון ניתן לראות כיד הגננת מעודדת את הילדים לפעלנות ובחירת פעילות בעקבות הקראת סיפור
יוצרים ופעילים במסלול תנועה
בסרטון ניתן לראות, שניים מילדי הגן יוצרים בשיתוף פעולה מסלול תנועה, ומזמינים את חבריהם לפעול בו על פי התכנון שגיבשו
תשתית לקראת קריאה וכתיבה – תוכנית לימודים
הרצאות מצולמות המביאות את הידע העדכני ביותר מפי אנשי אקדמיה בכירים העוסקים בתחום החינוך הלשוני
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.