סימני דרך – חפש את החמץ (המטמון)
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- הגן העתידי:
- קהילתיות, יזמות ויצרנות, ביטוי אישי, למידה במרחבי חיים, ידע מתחומי הליבה, ידע בין תחומי, ידע תהליכי, ידע עולם, מיומנויות קוגנטיביות, מיומנויות תוך אישיות, מיומנויות אישיות
- סביבות למידה:
- כל הגן
- מעגל השנה:
- מועדים וחגים
- חינוך גופני: שילוב התנועה בסביבה הפיזית והחברתית
תחומי דעת ונושאים מרכזיים:
אודות הפעילות: סימני דרך – חפש את החמץ (המטמון)
פעילות חוץ של שתי קבוצות המלוות באנשי צוות. ביצוע מסלול ומשימות במהלכו עד הגעה לנקודת הסיום לפעילות משותפת של שתי הקבוצות
ציוד נדרש: גירים לסימון הדרך, מוצרי חמץ להחבאה בסוף המסלול, ניירות ועטים לכתיבה ולאיור של המשימות.
פתיחה: שיח בנושא מנהגי חג הפסח ותכונות חג האביב: הזדמנות ליציאה לטבע, פעילות בחוץ, מסע בני ישראל במדבר, אי אכילת חמץ, מנהג ביעור חמץ וכדומה.
מהלך הפעילות:
שלב א'
חלוקת הילדים לשתי קבוצות: קבוצה א' חלוצה וקבוצה ב' מאספת.
קבוצה א' יוצאת לדרך ראשונה במטרה להחביא את החמץ בסוף המסלול.
וקבוצה ב' יוצאת כעבור מחצית השעה למצוא את החמץ ולבערו לפני החג.
שלב ב'
קבוצה א' מחביאה במהלך המסלול פתקאות של משימות תנועתיות ומסמנת בסימן מוסכם ** את אזור המחבוא של הפתקאות לאורך המסלול (ארבע-חמש משימות).
דוגמאות למשימות:
- קפיצות וניתורים לאורך מדרכה
- טיפוס במדרגות
- הליכה על מדרכה צרה וכדומה
- קבוצה ב' עוקבת אחרי סימני הדרך, עוצרת למציאת פתקאות הפעילוּת, מבצעת אותן וממשיכה עד לנקודת הסיום.
שלב ג'
קבוצה א' מחביאה בסוף המסלול את החמץ ומתחבאת בקרבתו.
קבוצה ב' מגיעה לסוף המסלול ומחפשת את חברי קבוצה א' ואת החמץ.
סיום: שתי הקבוצות עורכות טקס פרידה מהחמץ (ביעור חמץ) לקראת כניסת החג.