חפש ב:

סימני דרך – חפש את החמץ (המטמון)

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
קהילתיות, יזמות ויצרנות, ביטוי אישי, למידה במרחבי חיים, ידע מתחומי הליבה, ידע בין תחומי, ידע תהליכי, ידע עולם, מיומנויות קוגנטיביות, מיומנויות תוך אישיות, מיומנויות אישיות
סביבות למידה:
כל הגן
מעגל השנה:
מועדים וחגים

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. חינוך גופני: שילוב התנועה בסביבה הפיזית והחברתית

אודות הפעילות: סימני דרך – חפש את החמץ (המטמון)

פעילות חוץ של שתי קבוצות המלוות באנשי צוות. ביצוע מסלול ומשימות במהלכו עד הגעה לנקודת הסיום לפעילות משותפת של שתי הקבוצות

ציוד נדרש: גירים לסימון הדרך, מוצרי חמץ להחבאה בסוף המסלול, ניירות ועטים לכתיבה ולאיור של המשימות.

פתיחה: שיח בנושא מנהגי חג הפסח ותכונות חג האביב: הזדמנות ליציאה לטבע, פעילות בחוץ, מסע בני ישראל במדבר, אי אכילת חמץ, מנהג ביעור חמץ וכדומה.

מהלך הפעילות:
שלב א'
חלוקת הילדים לשתי קבוצות: קבוצה א' חלוצה וקבוצה ב' מאספת.
קבוצה א' יוצאת לדרך ראשונה במטרה להחביא את החמץ בסוף המסלול.
וקבוצה ב' יוצאת כעבור מחצית השעה למצוא את החמץ ולבערו לפני החג.

שלב ב'
קבוצה א' מחביאה במהלך המסלול פתקאות של משימות תנועתיות ומסמנת בסימן מוסכם ** את אזור המחבוא של הפתקאות לאורך המסלול (ארבע-חמש משימות).

דוגמאות למשימות:
- קפיצות וניתורים לאורך מדרכה
- טיפוס במדרגות
- הליכה על מדרכה צרה וכדומה
- קבוצה ב' עוקבת אחרי סימני הדרך, עוצרת למציאת פתקאות הפעילוּת, מבצעת אותן וממשיכה עד לנקודת הסיום.

שלב ג'
קבוצה א' מחביאה בסוף המסלול את החמץ ומתחבאת בקרבתו.
קבוצה ב' מגיעה לסוף המסלול ומחפשת את חברי קבוצה א' ואת החמץ.

סיום: שתי הקבוצות עורכות טקס פרידה מהחמץ (ביעור חמץ) לקראת כניסת החג.

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.