שער לגן במרחב כדורגל
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- הגן העתידי:
- מיומנויות קוגנטיביות, מיומנויות תוך אישיות, מיומנויות אישיות, ביטוי אישי, ידע מתחומי הליבה
- סביבות למידה:
- חצר הגן
- מעגל השנה:
- כל השנה
- כישורי חיים: מוקד בין אישי
- חינוך גופני: שילוב התנועה בסביבה הפיזית והחברתית, חינוך לתנועה
- שפה ואוריינות: מיומנויות אלפביתיות וראשית קריאה וכתיבה
תחומי דעת ונושאים מרכזיים:
אודות הפעילות
סביבת הכדורגל בגן אופל נוצרה כמענה לצורך של אחד הילדים. ההקשבה של הגננת רחל אמסלם לילד ולהוריו, והפתיחות שלה להקים סביבות משחק ופעילות על פי צרכים או חלומות של הילדים הובילו להקמת מגרש כדורגל בגן.
המגרש אמנם הוקם כמענה לצורך של ילד אחד אך כל ילדי הגן נהנים ממנו.
הפעילות במגרש הכדורגל והעובדה שמדובר במשחק שיש לו חוקים ותפקידים ברורים מאפשרים חיבור מהיר בין הילדים. מתוך הפעילות והתנועה קל מאוד להתחבר לקבוצה ילדים, קל מאוד להיות חלק מקבוצה ולא להיות לבד.
פעילות גופנית במסגרת קבוצה היא הזדמנות חינוכית משמעותית להתנסות חברתית. היא מזמנת: עמידה בכללים ושמירה על הגינות; נטילת אחריות אישית וחברתית ושיתוף פעולה.
בואו נדבר על זה
• כיצד יכול צוות הגן לפתח מיומנויות הקשבה לילדים?
• כיצד יכול צוות הגן ליצור אקלים בו ילדים מדברים על צרכים, חלומות ורצונות?
• איך אפשר לתת ביטוי ליוזמות של ילדים?