דלג אל

איזון בין מרחבי רוגע ומרחבי פעילות בגן

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
יזמות ויצרנות
סביבות למידה:
כל הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. כישורי חיים: מוקד האני, מוקד לוויסות וניהול רגשות, מוקד בין אישי
  2. חינוך גופני: חינוך לשלומות

אודות הפעילות

הקשבה של הגננת הילה טוקרסקי מגן דקל בבת שלמה לילדי הגן, לימדה על הצורך של הילדים באיזון בין מרחבי רוגע למרחבי פעילות שונים. בסרטון ניתן לראות ילדים שוהים בסביבה חינוכית שהיא תוצר משותף שלהם ושל הצוות החינוכי. הילדים היו שותפים פעילים בחשיבה, קבלת החלטות ועיצוב בפועל של הסביבה.

מהו מרחב רוגע?

מקום שקט בגן או וגם מוצל בחצר הגן בו ניתן לשבת ולהירגע מהמולת הגן.
פינה זאת יכולה לכלול עץ, ספסל, שמיכה, פוף, כריות גדולות, צעצועים רכים, ערסל.
סביבה ירוקה, שבה צלילים טבעיים של שירת הציפורים רחש עלים.
האיזון היומיומי בין מנוחה ועבודה, בין עשייה ובין הנחה לדברים לקרות,
היכולת להתבונן, להאזין ולחלום בזמן מנוחה, מאפשר לנו להיות ולפעול
בכוחות יצירתיים חיוביים ומתחשבים עם עצמנו והסביבה.

אולי תתעניינו גם ב...

יוצרים בטבע עירוני
בסרטון ניתן לראות שלוש קבוצות קטנות של ילדים העוסקים ביצירה  בחומרים מהטבע ,מחוץ לגן, בתיווך הצוות החינוכי
מפות
במפגש נשתף בתהליך העיסוק במפות בגיל הרך
التنوّر اللغويّ في سياقات اللعب
تهيئة بيئة تربويّة غنيّة بالأنشطة والسّياقات التي توفر تعاطيًا مع اللغة بشكل حيوي، ذي معنى وذي صلة.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.