קשר גן-בית באמצעות מצלמה
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- הגן העתידי:
- קהילתיות, ביטוי אישי
- סביבות למידה:
- כל הגן
- מעגל השנה:
- כל השנה
- מדע וטכנולוגיה: עולם מעשה ידי אדם
תחומי דעת ונושאים מרכזיים:
אודות הפעילות
מצלמת הגן שהילדים לוקחים לבתיהם מאפשרת לשתף את בני המשפחה בפעילות. החזרת המצלמה לגן עם תצלומים מהבית וסביבתו מביאה את הבית לגן ומעצימה את העצמאות והבחירה של הילד.
כאן ילדים מצלמים!
המצאת המצלמה הדיגיטלית והחיסכון הכלכלי שהיא הביאה, מאפשרים לגננת לשלב תהליכי צילום בעשייה החינוכית בגן. הצילום משמש לתיעוד, להיזכר בחוויות, לְרַגֵּש, להעביר מידע, להעביר מסרים, ליצור חומר גלם לפעילויות אחרות.
המצלמה הדיגיטלית קלה לשימוש ומאפשרת לילד-גן תחושת הצלחה, התנסות חוזרת ורפלקציה מידית.
רכישת מיומנות הצילום בגן על ידי הגננת והילדים תאפשר יוזמות, בחירות ואירועי שיח המקדמים את התפתחות הילד. לגננת וילדים שמצלמים בגן יש מרחב פעילות נוסף לפעילות אישית וקבוצתית – פעילות עצמאית או מכוונת.
התנסות בצילום בגן מאפשרת מיקוד במה שרואים. ילד בוחר מה הוא רוצה לצלם, ממאגר תמונות שילד יוצר הוא צריך לבחור מה להשאיר ועל מה לוותר.
מבחינים בין צילום שמפתח את ההתבוננות ועיקרו התנסות בלכידה של הרגע לבין סוג אחר של צילום שעוסק ביצירת הרגע. בארגון, בבימוי אובייקטים לצורך העברת מסר או רעיון.