מרחב יצרנות בגן - מיוזמה לביצוע
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- הגן העתידי:
- יזמות ויצרנות, ביטוי אישי, ידע תהליכי, מיומנויות קוגנטיביות, מיומנויות תוך אישיות, מיומנויות אישיות, ידע מתחומי הליבה
- סביבות למידה:
- מרחב בגן
- מעגל השנה:
- כל השנה
- מדע וטכנולוגיה: עולם מעשה ידי אדם
- שפה ואוריינות: מיומנויות אלפביתיות וראשית קריאה וכתיבה
תחומי דעת ונושאים מרכזיים:
אודות הפעילות
איך נוצר מרחב יצרנות בגן? הקשבה של תמי, מנהלת גן הדס, לצורך שעלה מאחד הילדים, הובילה לדיון במליאה והעלאת רעיונות, שבעקבותיו הוקם בגן מרחב יצרנות. המרחב מאפשר לילדים להביא לידי ביטוי את יוזמותיהם, תוך שכלול מיומנויות כגון: עבודת צוות, עבודה עם חומרי חיבור שונים, כתיבה, תכנון ועוד.
יצרנות
המונח "יצרנות" נגזר מתנועת ה- Makers, תנועה של יצרנים פרטיים חובבי טכנולוגיה.
יצרנות מוגדרת כיכולת להבין, ליצור ולפעול בסביבות טכנולוגיות – מלאכותיות (פרופ' דוד מיודוסר). הכוונה היא להחזיר את כוחות הייצור והיצירה לאדם ולקהילה באמצעות שילוב חדשנות, כלי ייצור נגישים ותרבות של עבודה שיתופית.
הגן העתידי כסדנת "מייקרים" – הוא מרחב המעודד יצרנות ברוח "עשה זאת בעצמך". בגן כזה, הצוות החינוכי והילדים יצרנים, הם ממציאים ומפתחים יוזמות, תכנים, סביבות, משחקים ועוד.
גננות כ"מייקריות" – הן גננות יצרניות המפתחות יוזמות, תכנים, תכניות עבודה, מודלים וידע. הן למעשה מייצרות את מה שהן מלמדות.
מתוך: מחשבות על הגן העתידי, באתר האגף לחינוך קדם יסודי
בואו נדבר על זה
• כיצד מתאימים את מרחב היצרנות לקבוצת הילדים בגן?