חפש ב:

מרחבי משחק בגן העתידי

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
יזמות ויצרנות, ביטוי אישי, מיומנויות קוגנטיביות, מיומנויות תוך אישיות, מיומנויות אישיות
סביבות למידה:
פנים הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. כישורי חיים: מוקד בין אישי
  2. אומנויות - אומנות חזותית: טיפוח ההבעה והיצירה בחומרים

אודות הפעילות

תפיסת הגן העתידי מזמינה את הילדים להיות שותפים פעילים ויוזמים ביצירת סביבת המשחק שלהם. מרחבי המשחק בגן העתידי מכילים "חומרים פתוחים" - הם גמישים, פריקים, ניידים ומשתנים בהתאם לצרכים ולהעדפות של הילדים. בגן תדהר במודיעין, בניהולה של טלי שכטר, ישנו מרחב משחק גדול ולצדו מרחב סדנאי בו יוצרים הילדים חלקי משחק החסרים להם. בסרטון ניתן לראות את ילדי הגן שרובם בגילאי 3-4 בונים לעצמם את מרחבי המשחק, משחקים בהם ביחד או במקביל על פי בחירתם כשכל אחד מהילדים מוצא בו את מקומו.

 

לארגון המרחב החינוכי בפנים הגן ובחצר יש חשיבות גדולה בהעברת מסרים בכלל, ולילדים בפרט. כדברי מוריס מלגוצ'י, אחד מהוגי אסכולת רג'יו אמיליה שבאיטליה, "הסביבה החינוכית מהווה מעין אקווריום המאפשר - בגלל שקיפות קירותיו - לשקף ולבטא את הגישה החינוכית, את הערכים ואת התרבות של האנשים החיים בה. "ארגון המרחבים בגן יכול להזמין אינטראקציה קבוצתית קטנה וגדולה, לעורר למידה שיתופית, לעורר סקרנות לפתח יצירתיות ולהזמין ילדים לחקור ולהביע את עצמם. חומרים שונים (כגון צעצועים, חפצים, אביזרים) שנמצאים במרחב מזמינים השתתפות ומעורבות מסוגים שונים. חומרים מסוימים מוגבלים באופן השימוש בהם, וחומרים אחרים – "חומרים פתוחים", פותחים אפשרויות שונות רבות להתנסויות ואינטראקציות.

לסרטונים נוספים קשורים

יוצרים ובונים מרחבי משחק
יוצרים ובונים מרחבי משחק
מרחבי רוגע ופעילות בגן
מרחבי רוגע ופעילות בגן

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.