קריאה והפקה של איור מדעי
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- הגן העתידי:
- למידה במרחבי חיים
- סביבות למידה:
- מחוץ לגן
- מעגל השנה:
- כל השנה
- מדע וטכנולוגיה: יצורים חיים – בעלי חיים וצמחים
תחומי דעת ונושאים מרכזיים:
אודות הפעילות
היציאה לטיול בסביבת הגן מזמנת לילדים התנסויות, חוויות והזדמנויות למידה. בפעילות המוצגת בסרט, הגננת נאוה יוצאת לטיול עם קבוצה קטנה מילדי הגן במטרה מוגדרת מראש: להפיק פריטים עבור מגדיר הפרחים האישי.
פעילות זו, המופיעה בסרט, הינה חלק מקבוצה רחבה של פעילויות, שהמהות המשותפת שלהן היא שהן פעילויות הנתמכות על-ידי טקסט גרפי לא מילולי. בפעילות הילדים קוראים וגם מפיקים טקסט גרפי. "קריאת" הטקסט הגרפי וגם הפקתו נעשית בתמיכת הגננת. זה חשוב בעיקר, כאשר הילדים פוגשים בטקסט הגרפי בפעם הראשונה.
ההנחה, שאין צורך לתמוך בילדים בקריאת טקסט גרפי כציור, תצלום, או צלמית ׁ(אייקון), הינה מוטעית. העובדה שטקסט הוא גרפי אינה הופכת אותו לשקוף עבור הילדים. אנחנו, המבוגרים, מבינים את הסמלים הגרפיים הודות לניסיון שלנו עם אותם סמלים. לכן, יש תפקיד מאד חשוב לתיווך כל עוד הילדים אינם בקיאים בקריאת הטקסטים הגרפים השונים.