דלג אל

קריאה והפקה של איור מדעי

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
למידה במרחבי חיים
סביבות למידה:
מחוץ לגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. מדע וטכנולוגיה: יצורים חיים – בעלי חיים וצמחים

אודות הפעילות

היציאה לטיול בסביבת הגן מזמנת לילדים התנסויות, חוויות והזדמנויות למידה. בפעילות המוצגת בסרט, הגננת נאוה יוצאת לטיול עם קבוצה קטנה מילדי הגן במטרה מוגדרת מראש: להפיק פריטים עבור מגדיר הפרחים האישי.

פעילות זו, המופיעה בסרט, הינה חלק מקבוצה רחבה של פעילויות, שהמהות המשותפת שלהן היא שהן פעילויות הנתמכות על-ידי טקסט גרפי לא מילולי. בפעילות הילדים קוראים וגם מפיקים טקסט גרפי. "קריאת" הטקסט הגרפי וגם הפקתו נעשית בתמיכת הגננת. זה חשוב בעיקר, כאשר הילדים פוגשים בטקסט הגרפי בפעם הראשונה.

ההנחה, שאין צורך לתמוך בילדים בקריאת טקסט גרפי כציור, תצלום, או צלמית ׁ(אייקון), הינה מוטעית. העובדה שטקסט הוא גרפי אינה הופכת אותו לשקוף עבור הילדים. אנחנו, המבוגרים, מבינים את הסמלים הגרפיים הודות לניסיון שלנו עם אותם סמלים. לכן, יש תפקיד מאד חשוב לתיווך כל עוד הילדים אינם בקיאים בקריאת הטקסטים הגרפים השונים.

אולי תתעניינו גם ב...

איזון בין מרחבי רוגע ומרחבי פעילות בגן
בסרטון אפשר לראות ילדים שוהים בסביבה חינוכית שהיא תוצר משותף שלהם ושל הצוות החינוכי, סביבה המשלבת בין מרחבי רוגע ומרחבי פעילות בגן
הוצאה לאור בקליק
הסרטון עוסק בקידום אוריינות שפתית בגן, בו ילדים שדוברים עברית כשפה שנייה, מחברים סיפורים מקוריים פרי דמיונם.
בן ציון והסביבון הראשון
הצעה לפעילויות בעקבות הסיפור "בן ציון והסביבון הראשון"
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.