ליקוט ובישול בטבע
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- הגן העתידי:
- למידה במרחבי חיים, ידע מתחומי הליבה, ידע עולם, מיומנויות אישיות
- סביבות למידה:
- מחוץ לגן
- מעגל השנה:
- כל השנה
- מדע וטכנולוגיה: יצורים חיים – בעלי חיים וצמחים, חינוך סביבתי
תחומי דעת ונושאים מרכזיים:
אודות הפעילות
המזון שאנו אוכלים מקורו מהטבע. חשוב שילדים יהיו מודעים לכך, יכירו צמחי בר, את ערכם ואת השימוש בהם לאורך הדורות. בסרטון נראה את ילדי גן צעד יוצאים לחורשה הסמוכה לגן, שם הם מלקטים צמחים טובים למאכל, מריחים, טועמים, ומכינים יחד עם הצוות ארוחה משותפת המבוססת על הצמחים שליקטו. קהילת הגן יחד עם תושבי השכונה שומרים על הישארות שטח הבור במסגרת פרויקטים של טבע עירוני.
אימוץ אתר בסביבת הגן
מומלץ לאמץ אתר קרוב ולבקר בו לעיתים קרובות. האתר יכול להיות, אתר מורשת, חורשה, גינה קהילתית, גינת משחקים, שדרה, סביבה ציבורית סמוכה לגן, ספרייה, בית אבות וכד'. כדי לקדם ערכים סביבתיים, כדאי לבחון עם ילדי הגן כיצד לטפח ולשמור את האתר. כדאי ליזום מגוון פעילויות מותאמות לאתר- לשהות בו, לצייר בו, לצלם, לשחק במשחקים של פעם, לערוך פיקניק שילדי הגן הכינו ולחזור על פעילויות כאלה הרבה פעמים כדי שהילדים יכירו את האתר ויפתחו קשר עמוק אליו.
מתוך: האתר של האגף לחינוך קדם יסודי
"טבע עירוני" הוא מושג חדש יחסית בתחום תכנון ערים, ויש לו חשיבות רבה בתכנון עירוני בר קיימא. בבסיסו של מושג זה מונח הרעיון שבעזרת תכנון נכון ניתן לשמור על אתרי טבע מקומיים הנמצאים בסביבה העירונית ולתרום בכך לשמירה על המגוון הביולוגי ולאיכות החיים של הציבור החי בסביבה עירונית אינטנסיבית.