חפש ב:

מאפיינים

הגן העתידי:
למידה במרחבי חיים, קהילתיות
סביבות למידה:
מחוץ לגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. מדע וטכנולוגיה: עולם מעשה ידי אדם, חינוך סביבתי

אודות הפעילות

בעת מעקב שגרתי בגינה הקהילתית הסמוכה לגן מגלים הילדים כי השלט שהכינו נהרס. הגננת מציפה את הבעיה בפני הילדים ומעודדת אותם לחשוב למה השלט נהרס וכיצד ניתן לבנות שלט חזק יותר.
רבות ההזדמנויות בגן לתהליכי חקר ופתרון בעיות. חלקן חולפות וחלקן מתפתחות לתהליכים משמעותיים וארוכי טווח. תפקיד הגננת הוא חיוני בשלב של הצפת של בעיות וצרכים מזדמנים ועידוד העלאה, עריכה ועיבוד של רעיונות.
כאשר הגננת מזמינה את הילדים לחשוב מה קרה לשלט היא שואלת שאלה פתוחה- שאלות פתוחות מאפשרות לילדים לתת ביטוי לידע העולם שברשותם ומעודדות חשיבה על מגוון אפשרויות לפתרון הבעיה.
היכולת לפתור בעיות מתפתחת תוך כדי חשיבה על הסיבות לנפילת השלט, הצפה של אפשרויות שונות ומגוונות לפתרון, ובדיקת היתרונות והחסרונות של כל פתרון ופתרון.
המיומנות של העלאת רעיונות דורשת הן את היכולת לדמיין כיצד דברים יכולים להיראות מעבר לייצוג של איך הם נראים נכון לעכשיו, והן את הרצון לתת ביטוי צורני לרעיונות – הצורה והחומר שממנו השלטים עשויים.

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.