דלג אל

הצהרת נגישות

שומרים על אחדות שומרים על ייחודיות

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
קהילתיות, יזמות ויצרנות, ביטוי אישי, למידה במרחבי חיים, ידע מתחומי הליבה, ידע בין תחומי, ידע תהליכי, ידע עולם, מיומנויות קוגנטיביות, מיומנויות תוך אישיות, מיומנויות אישיות
סביבות למידה:
כל הגן, מחוץ לגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. מתמטיקה: מושג המספר, תחושה מרחבית וגיאומטריה, מושגים כמותיים
  2. כישורי חיים: מוקד האני, מוקד לוויסות וניהול רגשות, מוקד בין אישי
  3. חינוך גופני: שילוב התנועה בסביבה הפיזית והחברתית, חינוך לתנועה, חינוך לשלומות, חינוך לבריאות
  4. מדע וטכנולוגיה: יצורים חיים – בעלי חיים וצמחים, גרמי שמיים ומזג אוויר, עולם מעשה ידי אדם, חינוך סביבתי
  5. אומנויות - אומנות חזותית: טיפוח ההבעה והיצירה בחומרים, מפגשים חזותיים ודיאלוגים עם אומנות
  6. מורשת ומסורת: מסורת וחגים, תרבות ישראלית, סיפורי המקרא
  7. אומנויות - אומנות מוזיקה: האזנה פעילה לאוצר מוזיקלי איכותי, ביצוע: שירה, נגינה, אלתור, רישום
  8. אומנויות - אומנות מחול: פעילויות צפייה, התנסות בגן הילדים
  9. אומנויות - אומנות תיאטרון: מרכיבי התיאטרון, פעילויות צפייה בהצגת תיאטרון, פעילויות בסדנת התיאטרון בגן
  10. שפה ואוריינות: מיומנויות אלפביתיות וראשית קריאה וכתיבה, כשירות לשונית, מכוונות לספר

אולי תתעניינו גם ב...

איך צומח מופע? ככה!
הסרטון מציג תהליך הכנה של מופע מוזיקלי מומחז על ידי קבוצה קטנה של בנות מגן כרם בוגר בכרם מהר"ל
שיח ופעילות לציור "נוף ישראלי"
בעלון המלצה להתבוננות ושיח עם ילדי הגן מול יצירת האומנות "נוף ישראלי" של הצייר אברהם נסטי ופעילויות למשחקים יצירתיים בהשראת הציור
אור מנחה את הילדים בנושא שלמדה בעצמה
הסרטון מציג את העקרונות העומדים בבסיסה של הגישה הדיאלוגית בגן הילדים ואת יישומם בגן
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.