האוגדן מציע פעילויות שמטרתן לקדם את ההיכרות בין כל קבוצה וקהילה תרבותית בישראל ובתפוצות, לחזק את תחושת השייכות והזהות, ויחד עם זאת לקדם את ההיכרות בין הקבוצות השונות ולפתח מחויבות וערבות הדדית.
שומרים על אחדות שומרים על ייחודיות
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- הגן העתידי:
- קהילתיות, יזמות ויצרנות, ביטוי אישי, למידה במרחבי חיים, ידע מתחומי הליבה, ידע בין תחומי, ידע תהליכי, ידע עולם, מיומנויות קוגנטיביות, מיומנויות תוך אישיות, מיומנויות אישיות
- סביבות למידה:
- כל הגן, מחוץ לגן
- מעגל השנה:
- כל השנה
- מתמטיקה: מושג המספר, תחושה מרחבית וגיאומטריה, מושגים כמותיים
- כישורי חיים: מוקד האני, מוקד לוויסות וניהול רגשות, מוקד בין אישי
- חינוך גופני: שילוב התנועה בסביבה הפיזית והחברתית, חינוך לתנועה, חינוך לשלומות, חינוך לבריאות
- מדע וטכנולוגיה: יצורים חיים – בעלי חיים וצמחים, גרמי שמיים ומזג אוויר, עולם מעשה ידי אדם, חינוך סביבתי
- אומנויות - אומנות חזותית: טיפוח ההבעה והיצירה בחומרים, מפגשים חזותיים ודיאלוגים עם אומנות
- מורשת ומסורת: מסורת וחגים, תרבות ישראלית, סיפורי המקרא
- אומנויות - אומנות מוזיקה: האזנה פעילה לאוצר מוזיקלי איכותי, ביצוע: שירה, נגינה, אלתור, רישום
- אומנויות - אומנות מחול: פעילויות צפייה, התנסות בגן הילדים
- אומנויות - אומנות תיאטרון: מרכיבי התיאטרון, פעילויות צפייה בהצגת תיאטרון, פעילויות בסדנת התיאטרון בגן
- שפה ואוריינות: מיומנויות אלפביתיות וראשית קריאה וכתיבה, כשירות לשונית, מכוונות לספר
תחומי דעת ונושאים מרכזיים:
אולי תתעניינו גם ב...
ילדים בקדמת הבמה ומאחורי הקלעים
בסרטון נצפה בתהליך הפקת מופע ביוזמת ועל ידי קבוצת ילדים, ונלמד את עקרונות התיווך לפעילות
שדות ילדותינו
בסרטון נטייל עם ד"ר נח רוטרי והוא יספר לנו על חוויות ילדות בשדה פרחי הבר ועל החשיבות לשמר או לתכנן שטחים אלו לדורות הבאים
מה עושים כשנתקלים בקושי?
בעבודה בסדנה הפתוחה במרכז מדע וטכנולוגיה לגיל הרך ביבנה הילדים מתכננים ובונים דגמים שונים פרי תכנונם ובחירתם
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!