מפגש תכנון פעילות
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- הגן העתידי:
- יזמות ויצרנות, ביטוי אישי
- סביבות למידה:
- כל הגן
- מעגל השנה:
- כל השנה
- מתמטיקה: מושג המספר, תחושה מרחבית וגיאומטריה, מושגים כמותיים
- כישורי חיים: מוקד האני, מוקד לוויסות וניהול רגשות, מוקד בין אישי
- חינוך גופני: שילוב התנועה בסביבה הפיזית והחברתית, חינוך לתנועה, חינוך לשלומות, חינוך לבריאות
- מדע וטכנולוגיה: יצורים חיים – בעלי חיים וצמחים, גרמי שמיים ומזג אוויר, עולם מעשה ידי אדם, חינוך סביבתי
- מורשת ומסורת: מסורת וחגים, תרבות ישראלית, סיפורי המקרא
- אומנויות - אומנות מוזיקה: האזנה פעילה לאוצר מוזיקלי איכותי, ביצוע: שירה, נגינה, אלתור, רישום
- אומנויות - אומנות תיאטרון: מרכיבי התיאטרון, פעילויות צפייה בהצגת תיאטרון, פעילויות בסדנת התיאטרון בגן
- שפה ואוריינות: מיומנויות אלפביתיות וראשית קריאה וכתיבה, כשירות לשונית, מכוונות לספר
תחומי דעת ונושאים מרכזיים:
אודות הפעילות
מפגש תכנון פעילות נועד לענות לצורך של ילדים שיש להם רעיונות לפעילות ואשר היו רוצים להנחות את חבריהם לגן. המפגש נקבע בין הגננת לילד בעקבות יוזמה של הילד במועד בו מתאים לשניהם להיפגש. במהלך המפגש, כפי שניתן לראות בסרטון, מציגים הילדים את הרעיון שלהם בפני הגננת וביחד הם דנים מתכננים ומתעדים את החלטותיהם לגבי הפעילות שהילדים ינחו. ההנחיה של הגננת מאד פתוחה והיא קשובה לרעיונות שהילדים מציעים.
אולי תתעניינו גם ב...
מסלולי תנועה וטיפוס במרחב פתוח
בסרטון נוכל לראות את ילדי גן ורד בקיבוץ אפק יוצרים באופן עצמאי נדנדות ומסלולים מקרשים וחומרי בנייה שמצאו בדרך ליער האקליפטוס
איכות חיים לילדי הגן – מרחבים טבעיים נגישים למשחק בחצר
מרחבים טבעיים חשובים להתפתחותם ולבריאותם של ילדי הגן ומתאימים לאופן הלמידה של ילדים. בסרטון זה אפשר לראות הלכה למעשה ניצול מבורך של המרחב הטבעי בחצר הגן למשח...