דלג אל

הצהרת נגישות

מפגש תכנון פעילות

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
יזמות ויצרנות, ביטוי אישי
סביבות למידה:
כל הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. מתמטיקה: מושג המספר, תחושה מרחבית וגיאומטריה, מושגים כמותיים
  2. כישורי חיים: מוקד האני, מוקד לוויסות וניהול רגשות, מוקד בין אישי
  3. חינוך גופני: שילוב התנועה בסביבה הפיזית והחברתית, חינוך לתנועה, חינוך לשלומות, חינוך לבריאות
  4. מדע וטכנולוגיה: יצורים חיים – בעלי חיים וצמחים, גרמי שמיים ומזג אוויר, עולם מעשה ידי אדם, חינוך סביבתי
  5. מורשת ומסורת: מסורת וחגים, תרבות ישראלית, סיפורי המקרא
  6. אומנויות - אומנות מוזיקה: האזנה פעילה לאוצר מוזיקלי איכותי, ביצוע: שירה, נגינה, אלתור, רישום
  7. אומנויות - אומנות תיאטרון: מרכיבי התיאטרון, פעילויות צפייה בהצגת תיאטרון, פעילויות בסדנת התיאטרון בגן
  8. שפה ואוריינות: מיומנויות אלפביתיות וראשית קריאה וכתיבה, כשירות לשונית, מכוונות לספר

אודות הפעילות


מפגש תכנון פעילות נועד לענות לצורך של ילדים שיש להם רעיונות לפעילות ואשר היו רוצים להנחות את חבריהם לגן. המפגש נקבע בין הגננת לילד בעקבות יוזמה של הילד במועד בו מתאים לשניהם להיפגש. במהלך המפגש, כפי שניתן לראות בסרטון, מציגים הילדים את הרעיון שלהם בפני הגננת וביחד הם דנים מתכננים ומתעדים את החלטותיהם לגבי הפעילות שהילדים ינחו. ההנחיה של הגננת מאד פתוחה והיא קשובה לרעיונות שהילדים מציעים.

אולי תתעניינו גם ב...

תוכנית לימודים – מדע וטכנולוגיה לגיל הרך
תוכנית הלימודים במדע ובטכנולוגיה לגיל הרך היא חוליה נוספת בשרשרת הפעולות שמשרד החינוך יוזם כדי לבסס ולחזק את העיסוק בנושאים אלו בגני הילדים.
אקלים ושינויי אקלים
שיחה בין פרופ' אורי דיין מהמחלקה לגיאוגרפיה באוניברסיטה העברית וד"ר דיאנה אלדרוקי פינוס, מדריכה ארצית במדעים באגף קדם יסודי על חקר "תרומתו" של האדם להתחממות ...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.