דלג אל

הצהרת נגישות

מאפיינים

הגן העתידי:
יזמות ויצרנות, ביטוי אישי, למידה במרחבי חיים, מיומנויות קוגנטיביות, מיומנויות תוך אישיות, מיומנויות אישיות
סביבות למידה:
חצר הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. כישורי חיים: מוקד האני, מוקד לוויסות וניהול רגשות, מוקד בין אישי

אודות הפעילות

חצר גרוטאות מהווה עבור ילדי הגן הזדמנות לשחק משחק חופשי, לחקור את המציאות באמצעות חפצים אמתיים מסביבתם הקרובה ולברוא מהיש עולם שלם. בסרטון, שצולם בגן ורד בקיבוץ אפק, נראה את ילדי הגן מתכננים, בונים ומשחקים במרחב המאפשר תנועה מרבית. תוך כדי המשחק בחצר הגרוטאות הם משכללים את כישוריהם החברתיים וכן את יכולת התכנון והחשיבה היצירתית.

חצר גרוטאות מוגנת ומותאמת להתפתחות הילדים מאפשרת להם להתעמק בחקירת החומרים והתהליכים ללא המגבלות והסכנות הקיימות ב"עולם האמתי" שמחוץ לגן.  ילד הגן חוקר את הסביבה הקרובה בכל חושיו, הן בתוך הגן והן כאשר הוא יוצא עם הגננת לטיול בסביבה הקרובה. אך רק בחצר גרוטאות המותאמת להתפתחותו הוא יכול לחולל שינויים פיזיים בסביבה, לעשותה אינטראקטיבית ובת שינוי, ליצור עולם משלו."

אולי תתעניינו גם ב...

תרבות צריכה בגן
בעמוד זה מוצגים חומרי למידה והוראה, מדריכים ומתווים, סרטונים, פעילויות ומערכי שיעור בנושא חינוך סביבתי וקיימות במערכת החינוך בגני הילדים.
"הכ"חות שבדרך"
התפתחות רגשית וחברתית היא מסע ארוך של צמיחה ולמידה. המסע כולל למידה מתוך התנסויות מזדמנות, לצד למידה מתוכננת ותואמת גיל של מיומנויות, של ידע ושל ערכים, צעד א...
القصَّة الشعبيَّة: مسار تعلّم. تجربة قصّة الدّيك الهادر- بستان المرح
العمل على مشروع القصّة الشعبية "الدّيك الهادر" في بستان المرح.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.