חפש ב:

שדות ילדותינו

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
למידה במרחבי חיים
סביבות למידה:
מחוץ לגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. מדע וטכנולוגיה: יצורים חיים – בעלי חיים וצמחים, חינוך סביבתי

אודות הפעילות

בסרטון נטייל עם ד"ר נח רוטרי והוא יספר לנו על חוויות ילדות בשדה פרחי הבר ועל החשיבות לשמר או לתכנן שטחים אלו לדורות הבאים.
כיום, המראה של ילדים המשחקים בשטחים פתוחים פוחת והולך, וחיי היום יום של הילדים מתנהלים בין כתלים בהנחיית מבוגרים. כך הולך ומתמעט הקשר הישיר והספונטאני של הילדים עם עולם הטבע.

שטחים פתוחים של פרחי בר מהווים מקור ליופי ופליאה, שטחים אלו תורמים לסקרנות הטבעית של הילד ונותנים הזדמנות לאינטראקציה ישירה ולהיכרות עם עולם יצורים החיים – החי והצומח .

פיתוח מואץ הורס את בתי הגידול הטבעיים ואת שדות הבר. לכן על אנשי התכנון ואנשי החינוך לדאוג למרחבים טבעיים נגישים עבור ילדים צעירים. זאת על מנת לאפשר את הטיפוח של הפליאה, האהבה, הכבוד והאחריות לצומח ולחי בסביבה הקרובה של הילד, באמצעות אינטראקציה ישירה ויום יומית .


תיווך המבוגר משמעותי לחינוך הסביבתי וכדברי רייצ'ל קרסון, (1956):
"כדי שילד ישמר את תחושת הפליאה המולדת שלו בלא עזרתן של פיות כלשהן, הוא זקוק לליווי של מבוגר אחד לפחות שיכול לחלוק עמו את התחושות, לגלות עמו מחדש את השמחה, את ההתרגשות ואת המסתורין שבעולם שבו אנו חיים."

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.