דלג אל

תנועה וגאומטריה בקבוצה קטנה – נעים עם הקווים

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
ידע בין תחומי
סביבות למידה:
כל הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. מתמטיקה: תחושה מרחבית וגיאומטריה
  2. חינוך גופני: חינוך לתנועה, חינוך לשלומות

אודות הפעילות

הסרט מציג כיצד עשתה הגננת אליה שימוש חוזר ביריעות ניילון לשם יצירת סביבת למידה העוסקת בנושא הקווים מתחום הגיאומטריה ובנושא המסלולים מתחום החינוך הגופני.
הילדים יצרו מסלול קווים מחיבור הניילונים ובשילוב כרטיסיות תנועה שיחקו במשחק "מלך התנועות" המזמן שיכלול תנועות בסיסיות ופיתוח מודעות לגוף ולמרחב.

להרחבה

הגננת אליה וייס מגן ניצן שבצור יצחק, תכננה מגוון פעילויות וסביבות למידה המשלבות באופן טבעי ומעניין בין שני תחומי הדעת: גיאומטריה וחינוך גופני. הפעילויות מתמקדות במושגים: קו ישר, קו שבור וקו עקום ובנושאים: מסלולים במרחב ושיכלול תנועות בסיסיות.
בסרטים ישנה התייחסות לסביבות העבודה השונות שהגן מציע (פעילויות בתוך הגן, פעילויות בחצר ופעילות בקרבת הגן), לגודל קבוצה (פעילויות במליאה פעילויות בקבוצה קטנה) ולפעילויות משחק (משחק מונחה, משחק עצמאי, משחק תנועתי, משחק למידה וסביבות משחק).

אולי תתעניינו גם ב...

סימני דרך – חפש את החמץ (המטמון)
פעילות חוץ "חפש את החמץ" של שתי קבוצות המלוות באנשי צוות. ביצוע מסלול ומשימות במהלכו עד הגעה לנקודת הסיום לפעילות משותפת של שתי הקבוצות
איך להשתמש במפות בגיל הרך
המפגש עוסק בשימוש במפות הרלוונטי לילדי הגן – עקרונות מיפוי המרחב התלת ממדי באמצעות ייצוג דו ממדי בגדלים שונים וחשיבות פיתוח היכולת ליצור ולפענח סמלים גרפיים ...
מילת היום – סרטון
הסרטון מציג פעילות עצמאית של קבוצת ילדים סביב התוכנית "מילת היום בגן". ההתנסות עשויה להעמיק את משמעויותיהן של המילים, ליצור חיבורים ביניהן ולהרחיב את השיח וה...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.