יוצרים משחק מסלול
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- הגן העתידי:
- ביטוי אישי, יזמות ויצרנות
- סביבות למידה:
- פנים הגן
- מעגל השנה:
- כל השנה
- מתמטיקה: מושג המספר
- חינוך גופני: שילוב התנועה בסביבה הפיזית והחברתית
תחומי דעת ונושאים מרכזיים:
אודות הפעילות
מדוע צריך הוראות כתובות למשחק? איך מסמלים את סוף המסלול? אלו אחדות מהסוגיות עמן התמודדו ילדי גן ראשית בירושלים, תוך כדי יצירת משחקי מסלול. בפעילות מובנית אך גם מאפשרת מרחב של בחירה בין צורות מסלולים, כללים למשחק וחומרי יצירה, מתנסים הילדים בהיבטים הקשורים לתכנון המשחק, להוראות שלו ובדרך לסמל אותן על הלוח. כל זאת, תוך הנאה גדולה, כשבסופו של התהליך הילדים משחקים במשחקים שיצרו ואף לוקחים אותם הביתה לשחק עם בני המשפחה.
אולי תתעניינו גם ב...
זמנים מעצימים לצוות הגן
בסרטון ניתן להתרשם מעשייה של צוות גן המביא לידי ביטוי את תחומי העניין שלו ואת יכולותיו בעבודתו עם הילדים
חוקרים ויוצרים בסביבה הטבעית
בסרטון ניתן לראות את ילדי גן יער בפעילות חקירה ויצירה המושתת על חומרים וצמחים המצויים בסביבה, כשהם בפעילות בחורשה הסמוכה
משחק חופשי בגן הפסלים
סביבה טבעית עשירה בצורות ומרקמים מעודדת את הילדים לדמיין, לנוע ולשחק. בסרטון נראה את ילדי גן ורד, מקיבוץ אפק, נעים במרחב הפתוח של "גן הפסלים", בחורשה הסמוכה לגן