
תלמידי בית הספר היסודי, נתקלים לא אחת בתופעות של אמירות והתנהגות גזענות בכל הסביבה הקרובה אליהם: במסגרות החינוכיות, בקהילה וברשתות החברתיות.
רבים מהתלמידים כלל אינם מזהים כי מדובר בתופעה של גזענות ולכן אינם עושים דבר על מנת למנוע אותה ובכך תורמים להמשך קיומה שלא במודע.
אחרים, יודעים לזהות כי מדובר בהתרחשות שהיא גזענית אך בוחרים מסיבות שונות שלא לקחת צד ולא לנקוט עמדה ברורה נגד תופעת הגזענות המתרחשת לנגד עיניהם.
התנהגות גזענית שאינה זוכה לתגובה ברורה כנגדה מובילה להתגברות התופעה בחברה.
* המטה לחינוך אזרחי וחיים משותפים.