"אתר גלוב" העולמי מהווה אמצעי המקשר בין מורים מבתי ספר שונים לבין חוקרי נאס"א או חוקרים מקומיים באקדמיה.
התוכניות מאורגנות בשלושה צירי הוראה מקבילים:
-
ציר עיוני הכולל מאגר מידע ומאגר חומרי הוראה בתחום מדע וטכנולוגיה ובתחום הגאוגרפיה -אדם וסביבה: אקלים ואטמוספירה, פנולוגיה של צמחים, איכות המים, כדור הארץ כמערכת אקולוגית ואיכות הקרקע. כל אחד מהתחומים מהווה יחידת לימוד (פרוטוקול) באתר גלוב העולמי. כל בית ספר המשתתף בתוכנית "גלוב" בוחר שני פרוטוקולים המתאימים לסביבה הקרובה של בית הספר לפי התחומים שצוינו.
-
ציר של למידה חוץ-כיתתית הכולל פעילויות חקר המקנות לתלמיד כלים ומיומנויות לבצע מדידות שטח, תצפיות, הגדרת סוגיות סביבתיות באתר הנמדד, איסוף נתונים בשדה והעברתם לאתר "גלוב" העולמי כדי לנתח נתוני המדידות ולבצע השוואה בין בתי ספר בארץ ובעולם בזמן אמת.
-
ציר של למידה שיתופית בין תלמידים מבתי ספר שונים בארץ או בעולם, המאפשר להם להרחיב את ההבנה המערכתית מהסביבה הקרובה למרחב האזורי, על ידי מיקוד בסוגיה סביבתית משותפת אותנטית ורלוונטית הקשורה לסביבת חייהם ולמיקום בית הספר של תלמידי "גלוב" או סימי"פ. למשל, זיהום נחל על ידי מפעל בקרבת בית הספר, תופעת אי חום עירוני באזורים שונים של כל בית ספר, מעקב פנולוגי אחר צמחים אנדמיים לעומת צמחים ממינים פולשים. התלמידים בוחרים נושא לחקר מדעי סביבתי משותף מתוך מטרה לבצע למידת חקר השוואתית בין 2 בתי ספר לפחות המשתתפים בתוכנית "גלוב" או בתוכנית סימי"פ שבמהלכה עוקבים בזמן אמת אחר סוגיה סביבתית בשני אזורים ברמה הארצית או ברמה הבינלאומית.