דלג אל

מסמכי מדיניות

חזרה

דו"ח הוועדה לבחינת רצף ההוראה של שפה ואוריינות בגיל הגן ובכיתות היסודי

דו"ח הוועדה לבחינת רצף ההוראה של שפה ואוריינות בגיל הגן ובכיתות היסודי

שלב א' לעבודת הוועדה

הוועדה, בראשות פרופ' מיכל שני, מונתה על ידי יו"ר המזכירות הפדגוגית, והיא ועדה אופרטיבית ייעודית להצעת מדיניות חינוכית ולכתיבת תוכנית לימודים לרצף הוראת שפה ואוריינות בשלבי רכישת הקריאה והכתיבה. המסמך המוגש על ידי הועדה מתמקד בהתפתחות אוריינית בגיל הרך, תוך ראייה אינטגרטיבית של היבטים הקשורים בהתפתחות זו. המסמך והתוכנית שתיכתב ישתלבו במגמות פדגוגיות רחבות של משרד החינוך, ובין השאר יעמדו בהלימה לתפיסה המוצגת בחוזר מנכ"ל מחודש דצמבר 2018 בנושא 'מעברים – רצף חינוכי מהגן לבית הספר'.

הצעה לשינוי מתווה להכשרת מורים בתחום החינוך הלשוני בקדם-יסודי וביסודי

הצעה לשינוי מתווה להכשרת מורים בתחום החינוך הלשוני בקדם-יסודי וביסודי

הצעה לשינוי המתווה להכשרת מורים שעיקרה הרחבה של לימודי החינוך הלשוני לכלל הסטודנטים במסלולים קדם-יסודי והיסודי במכללות להרצאה, וכן מתן אפשרות ללימודי התמחות בחינוך לשוני(אוריינות ושפה). ההצעה הוגשה למל"ג על-ידי ועדת היגוי להכשרת מורים בחינוך הלשוניבמזכירות הפדגוגית בראשות הפרופ' עלית אולשטיין. בתאריך יולי 2015 ההצעה עלתה לדיון במועצה להשכלה גבוהה.

תפקיד רכז עברית-חינוך לשוני בבית הספר היסודי

תפקיד רכז עברית-חינוך לשוני בבית הספר היסודי

שפת הבית ושפת הכיתה – מסמך מדיניות הוראת תלמידים דו־לשוניים

שפת הבית ושפת הכיתה – מסמך מדיניות הוראת תלמידים דו־לשוניים

אולי תתעניינו גם ב...

קידום אוריינות בתחומי הדעת
קידום אוריינות בתחומי הדעת - ידע מקצועי ודידקטי בהוראת העברית: חינוך לשוני
כתבות
כתבות - תלקיט טקסטים לתרגול שטף קריאה בזיקה להבנת הנקרא בנושאים שונים
העשרת אוצר מילים
העשרת אוצר מילים - ידע מקצועי ודידקטי בהוראת העברית: חינוך לשוני
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.