התלמידים ייחשפו למגוון רחב של פעילויות גופניות, ובעיקר לאלו שיש בהן פוטנציאל להעשרת דפוסי ההתנהגות שלהם כמבוגרים בעתיד. ייתכן שפעילויות אלו יתאימו יותר לנטיותיהם ולצורכיהם ויגרמו להנאה ולעליצות שהן הבסיס להתמדה. הפעילויות המוצעות הן רכיבה על אופני הרים, ניווט ספורטיבי, טיפוס וגלישה, שָׂדָאוּת.
משחקי פנאי ונופש
המשחק הוא כלי לביטוי עצמי של המשתתפים ומאפשר פיתוח קשרים חברתיים מתוך הנאה בד בבד עם הטמעת ערכי תרבות. רוב המשחקים מיועדים ליותר מאדם אחד. הם שונים במהותם ובדרכי לימודם מענפי ספורט אחרים, המשתתפים בהם חופשיים יותר וקל להם להתבטא בדרכים שונות בלא מורא של מסגרות פורמליות. הרגשת החופש בעת המשחקים מאפשרת למורים להקנות בעזרת משחקים אלה ודרכם ערכים אישיים, חברתיים ותרבותיים, ובעיקר – הנאה.
משחקי הנופש מאופיינים בפשטותם, בהתאמתם לגילים שונים ולכל המינים. משחקי הנופש קלים ללמידה וקל להצליח בהם, ולכן הם מתאימים לכלל התלמידים במערכת החינוך. משחקים רבים אינם מצריכים שטח מיוחד או ציוד מיוחד ואפשר לשחקם כמעט בכל מקום – אלה הם משחקים בלא ציוד.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
תוכנית העשרה בחינוך גופני
משחקים של פעם
חוברת פעילות זו מחולקת לשש קטגוריות, ובכל קטגוריה עשרה משחקים: משחקי כדור, משחקים לפיתוח מוטוריקה עדינה, משחקים לשיפור הכושר הגופני, משחקי חברה, משחקים לשעות הפנאי או ההפסקות ומשחקים לקבוצות גדולות.
- משחקים של פעם (60 שנות משחק)
עברית | ערבית חלק א, חלק ב
משחקים בשיעור ובהפסקה וגם... בבית ובשכונה
בספר זה תמצאו רעיונות למשחקי בודדים, זוגות וקבוצות שאפשר לשחק בבית, במרפסת, בחצר השכונתית וכמובן בשיעורי החינוך הגופני ובהפסקות בבית הספר.
סרטונים מהרשת
משחקי מחבט
תוכנית זו מותאמת ליכולתם של התלמידים ולמידת התפתחותם. נושאי הלימוד ובחירת משחק המחבט בכל שנת לימוד ייקבעו לפי קצב ההתפתחות של התלמידים. בגיל צעיר, תיאום עין-יד אצל התלמידים עדיין אינו מפותח דיו. ולכן המשחק הראשון שנלמד יהיה משחק הטניקט שבו יש ״ראש גדול״ למחבט וידית קצרה.