במסגרת לימודי הספרות ב"חטיבה העליונה" יש ללמד ארבעה שירים מימי הביניים ושתי יצירות של יוצרים מזרחיים. נוסף על כך יש ללמד ביחידה "לעלות לארץ, לחיות בישראל" מבחר יצירות שנותנות ביטוי לעליות השונות וליצירות הספרותיות המגוונות שנוצרו.
החברה הישראלית – בין שבר לאיחוי
במסגרת התוכנית "החברה הישראלית – בין שבר לאיחוי" (בעקבות ועדת ביטון) יש ללמד שתי יצירות של יוצרים מזרחיים נוסף על ארבעה שירים מימי הביניים. כמו כן נבנתה יחידת הלימוד "לעלות לארץ, לחיות בישראל – הסיפור השלם" והוכנה התוכנית "כמה טוב שבאת הביתה" על שילוב יהדות אתיופיה, יצירתה ותרבותה.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
חובה או רשות
אולי תתעניינו גם ב...
לאה גולדברג
המשוררת לאה גולדברג היא מהיוצרות החשובות בספרות העברית, וחשוב להתוודע אל מכלול יצירתה. אלו השירים לבחירה בתוכנית הלימודים: אורן; ולא היה בינינו אלא זוהר; האו...
שירת המאה ה-20 מחצית שנייה – מה זאת אהבה?
תוכנית הלימודים בשירת המאה ה-20 מחצית שנייה שייכת ללימודי ה-30% בספרות
יחידה חמישית: סוגיות ארספואטיות
היחידה מזמנת עיסוק ספרותי בשאלות הנוגעות לקשר בין היצירה, היוצר והיצירה עצמה.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!