במסגרת לימודי הספרות ב"חטיבה העליונה" יש ללמד ארבעה שירים מימי הביניים ושתי יצירות של יוצרים מזרחיים. נוסף על כך יש ללמד ביחידה "לעלות לארץ, לחיות בישראל" מבחר יצירות שנותנות ביטוי לעליות השונות וליצירות הספרותיות המגוונות שנוצרו.
החברה הישראלית – בין שבר לאיחוי

במסגרת התוכנית "החברה הישראלית – בין שבר לאיחוי" (בעקבות ועדת ביטון) יש ללמד שתי יצירות של יוצרים מזרחיים נוסף על ארבעה שירים מימי הביניים. כמו כן נבנתה יחידת הלימוד "לעלות לארץ, לחיות בישראל – הסיפור השלם" והוכנה התוכנית "כמה טוב שבאת הביתה" על שילוב יהדות אתיופיה, יצירתה ותרבותה.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
חובה או רשות
אולי תתעניינו גם ב...
שמואל יוסף עגנון
במסגרת הסיפור הקצר מוקדשת יחידה מיוחדת לחתן פרס נובל בספרות שמואל יוסף עגנון
א"ב יהושע
הסופר וחתן פרס ישראל א"ב יהושע (אברהם בולי יהושע) נגע בכתיבתו הייחודית בחברה הישראלית ובאירועים שהתרחשו בה. יצירותיו נלמדות במסגרת תוכנית הלימודים הבסיסית בס...
ספרי קריאה
ספרי הקריאה מעשירים את עולמו של התלמיד, את דמיונו ואת אוצר המילים שלו. הם מאפשרים פיתוח מיומנויות רגשיות, חברתיות וחינוך לערכים מתוך הרחבת ידע עולם. "בזמן שע...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!