דלג אל

הגשם

הגשם

יצירות רבות נכתבו במרוצת השנים (במיוחד בשירת ימי הביניים) על ציפייה לגשם ועל עונת החורף.
שירו של שמואל הנגיד מתאר את הקשר בין השמיים והארץ ובוא הגשמים.


כָּתַב סְתָיו בִּדְיוֹ מְטָרָיו וּבִרְבִיבָיו
וּבְעֵט בְּרָקָיו הַמְּאִירִים וְכַף עָבָיו
מִכְתָּב עֲלֵי גַן מִתְּכֵלֶת וְאַרְגָּמָן
לֹא נִתְכְּנוּ כָהֵם לְחֹשֵב בְּמַחְשָׁבָיו
לָכֵן בְּעֵת חָמְדָה אֲדָמָה פְּנֵי שַׁחַק
רָקְמָה עֲלֵי בַדֵּי עֲרוּגוֹת כְּכוֹכָבָיו.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

חובה או רשות

רשות.

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

יחידה חמישית: נשיות וגבריות - ייצוגי מגדר בספרות
במסגרת מגמת הרחבת לימודי הספרות (5 יחידות) על המורה המלמד לבחור בנושא הרחבה ביחידה החמישית: להיות יהודי, להיות ישראלי – קולות וזהויות; ספרות בעקבות השואה; הת...
יחידה רביעית: ספרות הגברה – ספרות עולם
במסגרת לימודי ההרחבה בספרות נלמדת יחידה העוסקת בספרות העולם. היחידה נועדה להפגיש את התלמיד הישראלי עם יצירות מופת מספרות העולם
הסיפור הקצר - סיפורים מתורגמים
סיפורים מתורגמים – מומלץ ללמד שלושה סיפורים מתורגמים. (אחד מהם אפשר ללמד במסגרת 30%.)
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.