- כאן 11 – פרק 1
- פרק 2
- פרק 3
העיבוד הקולנועי מרחיב את עלילת הסיפור, אולם גרעין הסיפור, עיצוב הדמויות והנושאים המרכזיים של הסיפור נשמרים.
בעקבות הצפייה:
- עם מי מהדמויות הזדהיתם ואיזו דמות עוררה בכם התנגדות?
- כתבו לדמות שעימה הזדהיתם ותמכו בה ובבחירותיה.
- כתבו לדמות שעוררה בכם התנגדות והסבירו את עמדותיכם השונות.
- בחרו ותארו כמה סצנות בסיפור שריגשו אתכם במיוחד.
סביון ליברכט – תפוחים מן המדבר

באמצעות למידת הסיפור "תפוחים מן המדבר" מאת סביון ליברכט, נכיר את מאפייני ז'אנר הסיפור הקצר ונדון בסוגיות רלוונטיות לעולמם של מתבגרים: מעמד האישה והיחס אליה, יחסי הורים וילדים, מתחים חברתיים בין דתיים לחילוניים, אהבה ראשונה וקשיים במימושה ועוד.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
רשות או חובה
רשות
למורה – הטקסט וניתוחו
תפוחים מן המדבר – סרטם של אריק לובצקי ומתי הררי

יחידות הוראה מתוקשבות

התבגרות - ביני לבין החברה
תחומי דעת: ספרות ממלכתימסע חיינו כולל תקופות שונות, אירועים ומצבים בהם אנו מציבים לעצמנו דילמות הקשורות לעיצוב זהותנו. תקופת ההתבגרות נתפסת כאחד הצמתים החשובים בחיי האדם. ביחידה זו נתמקד בתפקידה של קבוצת השווים בתהליך ההתבגרות. במהלך הלמידה נתמקד, בקבוצת השווים והשפעתה על תקופת ההתבגרות. העלאת המודעות של המתבגרים לסובב אותם בקבוצת השווים והחשיבות שיש לקבוצה זו בחייהם תסייע להם לגבש את זהותם ההולכת ומתעצבת תוך יכולת לבחור באופן מושכל יותר את מאפייני דמותם, ותוך נאמנות רבה יותר לקולם האישי ונטיות ליבם.

זהות חברתית
תחומי דעת: ספרות ממלכתייחידה זו עוסקת בנושא הזהות החברתית. בשיעורים נחשוף את התלמידים למושג "זהות", ולאחר מכן נאפיין זהויות חברתיות מתוך העיון בשירים "מקיף" לריטה קוגן, "אתם לא מדברים עליי" לתהילה חכימי ו"שיחת היכרות עם יהודייה אמריקנית חביבה (בתרגום עברי)" לסמי שלום שטרית.

הצלחה וכישלון
תחומי דעת: ספרות ממלכתיהיחידה תבחן את נושא ההצלחה והכישלון דרך קטע מתוך "שירי סוף הדרך" ללאה גולדברג, הסיפורים "כוונות טובות" מאת אתגר קרת ו"היפה בימי ההולדת" מאת עלא חליחל, השירים "מאלף הפרעושים" ו"הפרעוש" שכתבה רחל חלפי ו"שנים רבות של ניסיון עם קשת וחיצים" מאת אולב האוגה. נעלה נקודות מבט שונות על הצלחה וכישלון ונהרהר בהשפעתם על חיינו.