דלג אל

קשרים חברתיים ובינה מלאכותית

למאגר הפרקטיקות
  מחוייבות לכל תלמיד ותלמידה     מענה מותאם אישית, קשר מורה תלמיד/ה   מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     פיתוח מיומנויות, חינוך לערכים

כותבת הפרקטיקה:
ד״ר לימור ליבוביץ, יחידת האקו-סיסטם באגף מו״פ, מינהל חדשנות וטכנולוגיה, משרד החינוך

צורך

כיצד יכולים מורים להתמודד עם התרופפות הקשרים החברתיים בכיתה בעידן הבינה המלאכותית?

מחנכים רבים מזהים כיום ירידה בחוסנם הרגשי של ילדים ובני נוער, תופעה הקשורה להיחלשות הקשרים החברתיים ביניהם. בעוד השימוש הגובר בטכנולוגיות בינה מלאכותית עלול להחריף מגמה זו, ייתכן שדווקא שימוש מושכל בטכנולוגיות אלה יוכל לתמוך בחיזוק האינטראקציות החברתיות ובשיפורן.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

הפרקטיקה מיועדת לשתי קבוצות:

  • למורים בעלי תפיסות פדגוגיות חברתיות, שמעוניינים לקדם את מיומנות מס' 3 בכשירות בינה מלאכותית - "שימוש יוזם ויוצר ערך בבינה מלאכותית".
  • *ולתלמידים בכיתות ח' ומעלה שרוצים להיות מעורבים ולהשתמש בבינה מלאכותית לפיתוח יוזמות חברתיות לקידום קשרים בין ילדים בכיתה.

שלבים - שימוש ע"י מורים

  1. היכנסו לבוט בתוך מג'יק סקול "מחולל פעילות לטיפוח קשרים חברתיים חדשים בכיתה", והוסיפו אותו לבוטים שלכם בתוך היישום מג'יק סקול.
  2. התנסו בבניית פעילות חברתית ושפרו אותה באמצעות המשך שיחה עם הבוט. ככל שהבקשה שלכם מהבוט תהיה מפורטת יותר ותתייחס למטרות הפעילות, למאפייני הכיתה והתלמידים ולאילוצים (לדוגמה, כמה זמן אמורה להימשך הפעילות), ההצעה שלו תהיה מתאימה יותר לצורך של הכיתה שלכם.
הבוט, שהוגדר כמומחה בפסיכולוגיה לבני נוער, נבנה במטרה לסייע בבניית פעילות חברתית.
  3. כשתקבלו את התוצר שרציתם, העריכו את ההתאמה שלו לתפיסות הלמידה החברתית, ובמידת הצורך המשיכו לעדכן אותו בהמשך שיחה עם הבוט.
  4. ישמו את הפעילות בכיתה. השתמשו שוב לפי הצורך.

שלבים - שימוש ע"י תלמידים

  1. הנחו את התלמידים להיכנס לחדר "מחול פעילויות חברתיות".
  2. הציעו לתלמידים לתכנן פעילויות חברתיות בסיוע הבוט שבחדר. אפשר לבצע זאת כפעילות אישית או בקבוצות עבודה. ככל שהבקשה שלהם מהבוט תהיה מפורטת יותר ותתייחס למטרות הפעילות, למאפייני הכיתה והתלמידים ולאילוצים (לדוגמה, כמה זמן אמורה להימשך הפעילות), ההצעה שלו תהיה מתאימה יותר לצורך של הכיתה שלהם.
  3. הנחו את התלמידים ליישם את שיטת העבודה הנהוגה עם צ'אטבוטים: לבחון את ההצעה של הבוט לפעילות חברתית, ובמידת הצורך להמשיך את השיחה איתו כדי לשפר את ההצעה ולדייק אותה.
  4. ישמו את הפעילות בכיתה. השתמשו שוב לפי הצורך.
חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

חיזוק תחושת המסוגלות והאמונה ביכולת בקרב תלמידים
בכל תלמיד/ה גלומים מגוון כישורים ויכולות. כדי שירגישו שהם מסוגלים להביא אותם לידי ביטוי, חשוב שיחוו מידה גבוהה של מסוגלות עצמית ואמונה בכוחותיהם. איך נעודד ח...
המללת תהליכי חשיבה
חשיבה מתרחשת בדרך כלל בתוך ראשנו, כשהיא בלתי נראית לאחרים ואפילו לעצמנו. הפיכת החשיבה לגלויה מאפשרת לתלמידים לשפר ולהעמיק את הלמידה, ולמורים לעזור להם בהכוונתה
מגוון ערוצי תקשורת מורה–תלמיד/ה
לא על הוואטסאפ לבדו! איך נדע מהם ערוצי התקשורת המוצלחים ביותר לניהול השיח בינינו לבין התלמידים
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.