הפרקטיקה מיועדת לשתי קבוצות:
- למורים בעלי תפיסות פדגוגיות חברתיות, שמעוניינים לקדם את מיומנות מס' 3 בכשירות בינה מלאכותית - "שימוש יוזם ויוצר ערך בבינה מלאכותית".
- *ולתלמידים בכיתות ח' ומעלה שרוצים להיות מעורבים ולהשתמש בבינה מלאכותית לפיתוח יוזמות חברתיות לקידום קשרים בין ילדים בכיתה.
שלבים - שימוש ע"י מורים
- היכנסו לבוט בתוך מג'יק סקול "מחולל פעילות לטיפוח קשרים חברתיים חדשים בכיתה", והוסיפו אותו לבוטים שלכם בתוך היישום מג'יק סקול.
- התנסו בבניית פעילות חברתית ושפרו אותה באמצעות המשך שיחה עם הבוט. ככל שהבקשה שלכם מהבוט תהיה מפורטת יותר ותתייחס למטרות הפעילות, למאפייני הכיתה והתלמידים ולאילוצים (לדוגמה, כמה זמן אמורה להימשך הפעילות), ההצעה שלו תהיה מתאימה יותר לצורך של הכיתה שלכם. הבוט, שהוגדר כמומחה בפסיכולוגיה לבני נוער, נבנה במטרה לסייע בבניית פעילות חברתית.
- כשתקבלו את התוצר שרציתם, העריכו את ההתאמה שלו לתפיסות הלמידה החברתית, ובמידת הצורך המשיכו לעדכן אותו בהמשך שיחה עם הבוט.
- ישמו את הפעילות בכיתה. השתמשו שוב לפי הצורך.
שלבים - שימוש ע"י תלמידים
- הנחו את התלמידים להיכנס לחדר "מחול פעילויות חברתיות".
- הציעו לתלמידים לתכנן פעילויות חברתיות בסיוע הבוט שבחדר. אפשר לבצע זאת כפעילות אישית או בקבוצות עבודה. ככל שהבקשה שלהם מהבוט תהיה מפורטת יותר ותתייחס למטרות הפעילות, למאפייני הכיתה והתלמידים ולאילוצים (לדוגמה, כמה זמן אמורה להימשך הפעילות), ההצעה שלו תהיה מתאימה יותר לצורך של הכיתה שלהם.
- הנחו את התלמידים ליישם את שיטת העבודה הנהוגה עם צ'אטבוטים: לבחון את ההצעה של הבוט לפעילות חברתית, ובמידת הצורך להמשיך את השיחה איתו כדי לשפר את ההצעה ולדייק אותה.
- ישמו את הפעילות בכיתה. השתמשו שוב לפי הצורך.