דלג אל

יצירת תמונת ב- AI לעידוד שאילת שאלות

למאגר הפרקטיקות
יצירת תמונת ב- AI לעידוד שאילת שאלות
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     הבניית ידע

כותב הפרקטיקה:
נג'ם ראבי, מפמ"ר עברית בקדם יסודי וביסודי בחינוך הערבי והבדואי, מזכירות פדגוגית

צורך

כאשר תלמידים שואלים שאלות, הם לומדים לחשוב בצורה ביקורתית. הם מתחילים לבחון את החומר לא רק בצורה פסיבית, אלא גם בצורה פעילה, שבה הם שואלים את עצמם מדוע הדברים הם כפי שהם. שאלות מאפשרות להם לחפש הסברים ולנתח את התוכן לעומק, במקום לקבל אותו כמובן מאליו. ולכן יצירת תמונות ב-AI יכולה להיות כלי חינוכי מצוין כדי לעודד תלמידים לשאול שאלות ולחקור נושא מסוים בצורה יצירתית ומעורבת. כאשר המורים משתמשים בטכנולוגיה כזאת, הם יכולים לשלב את התהליך של יצירת התמונה בשיחות ובדיונים, מה שמעורר סקרנות ומוביל לחשיבה מעמיקה.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

פעילות:

  • המורה בוחר נושא שקרוב לעולמם של התלמידים, המותאם שכבת גיל ורמה.
  • המורה יוצר תמונה בעזרת AI, שמתארת את הנושא שבחר. לדוגמה, אם הנושא הוא "העתיד של כדור הארץ", המורה יכול ליצור תמונה שמציגה עיר עתידנית או סביבה משונה בעידן החדש. התמונה יכולה להיות סוריאליסטית או דמיונית, ולא בהכרח מציאותית.
  • לאחר הצגת התמונה, המורה מזמין את התלמידים לשאול עליה שאלות.

לדוגמה:

  • איך נראה העולם בתמונה הזו?
  • מה קרה לסביבה?
  • למה בחרו להציג את העיר בצורה כזו?
  • אילו טכנולוגיות עשויות להיות שם בעתיד?
  • איך החיים של אנשים יכולים להשתנות במקום כזה?
חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון
  • יצירת תמונות AI, שמציגות אתגרים סביבתיים, חברתיים, רגשיים ועוד, כמו זיהום, עוני או שינוי אקלים, יכולה לעורר דיון משמעותי על פתרונות אפשריים.
  • יצירת רצף תמונות, המבליטות רצף אירועים בטקסט מסוים ושילוב שאילת שאלות (מי לפני, מי אחרי...).
חזרה לראש הדף

כדאי לדעת

כדאי לדעת

יצירת תמונה יכולה להוביל לשאלות פתוחות, שמחייבות תלמידים לחשוב בצורה ביקורתית ומעמיקה. כשעובדים עם תמונה, התלמידים יכולים לשאול שאלות, כגון "למה זה נראה כך?" או "מה המשמעות של הפרטים בתמונה?" – שאלות שמקדמות חקר עצמי. יצירת תמונות באמצעות AI מספקת לתלמידים את הכלים ואת הידע לעבודה בטכנולוגיות מתקדמות. זה מאפשר להם להבין איך טכנולוגיות יכולות לשמש ליצירת תוכן ויזואלי, תוך כדי פיתוח מיומנויות טכנולוגיות שמועילות בעולם המודרני.

חזרה לראש הדף

הניסיון שלך

הניסיון שלך

תפיסה ויזואלית ושילוב תמונות בתהליך הלמידה הם כלים משמעותיים לעידוד שאילת שאלות אצל תלמידים.
תמונות לא רק מעוררות את סקרנות התלמידים אלא גם מאפשרות להם לחשוב בצורה יצירתית, להבין את הנושא באופן אינטואיטיבי ולשאול שאלות שמובילות לתהליך חקר מעמיק.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

המחשת מצוות צדקה והלוואה באמצעות יצירת סרטון באמצעות הבינה המלאכותית
מורים רבים מחפשים סרטונים כדי שיהיו גרייני למידה או אמצעי המחשה, וקשה למצוא סרטונים מתאימים. פרקטיקה זו מסייעת ביצירת סרטונים באמצעות הבינה המלאכותית
מעבדת בוטים כיתתית
"מעבדת בוטים כיתתית" היא פרקטיקה לפיתוח מיומנויות יצירתיות בשימוש בבינה מלאכותית, שבמסגרתה התלמידים לומדים לתכנן, לבנות ולהתאים בוטים אישיים תוך כדי עבודה שי...
دمج التقييم الإلكترونيّ في عمليّة التعّليم
إنّ المهامّ المحوسبة تعزّز من مهارات التنوّر الرقميّ. إنّ استخدام الاختبارات المحوسبة يؤدّي إلى رفع الدافعيّة لدى التلاميذ وزيادة المتعة أثناء التعلّم
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.