תנאי מקדים:
על החיבורים להיות מוקלדים ולכלול את שם הכותב ואת נושא הכתיבה.
מהלך:
- המורים יבחרו מודל שפה לבחירתם, כגון ChatGPT, Claude, ויעתיקו לתוכו את הפרומפט שבקישור.
- המורים יעתיקו את מטלת הכתיבה שניתנה לתלמידים ולאחר מכן יעתיקו את חיבורי התלמידים.
ניהול ההוראה והחינוך
הערכה ומשוב
כותבי הפרקטיקה:
יעל נזר, מדריכה ארצית - טכנו־פדגוגיה בהוראת עברית בעל־יסודי, מזכירות פדגוגית
הפרקטיקה: הערכת כתיבת טיעון באמצעות מחוון ייעודי בשימוש בפרומפט נתון. פרקטיקה זו נועדה לייעל את תהליך ההערכה של המורים: היא מקילה עליהם את בדיקת חיבורי התלמידים ומפנה זמן להתבוננות מעמיקה בביצועי הכתיבה של התלמידים ובקידומם הן באופן אישי הן ברמה הכיתתית.
תנאי מקדים:
על החיבורים להיות מוקלדים ולכלול את שם הכותב ואת נושא הכתיבה.
מהלך:
השתמשתי בפרקטיקה זו כדי לבדוק משימות כתיבה לתלמידים בנושא טיעון בסביבת קיוון העברית | גרסה נגישה. קיבלתי הערכה כוללת המותאמת למחוון המופיע בסביבת קיוון העברית והערכה כללית. לאחר קבלת ההערכה של מודל השפה ערכתי עליו ביקורת ועדכנתי את ההערכה. הפרומפט מסייע לי מאוד בבדיקת תומרי הכתיבה של התלמידים, ועם זאת חשובה מאוד הבקרה שלי כמורה לפני מתן ההערכה לתלמיד.
פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.