דלג אל

הערכת כתיבת טיעון באמצעות מחוון ייעודי

למאגר הפרקטיקות
הערכת כתיבת טיעון באמצעות מחוון ייעודי
  ניהול ההוראה והחינוך     הערכה ומשוב

כותבי הפרקטיקה:
יעל נזר, מדריכה ארצית - טכנו־פדגוגיה בהוראת עברית בעל־יסודי, מזכירות פדגוגית

צורך

הפרקטיקה: הערכת כתיבת טיעון באמצעות מחוון ייעודי בשימוש בפרומפט נתון. פרקטיקה זו נועדה לייעל את תהליך ההערכה של המורים: היא מקילה עליהם את בדיקת חיבורי התלמידים ומפנה זמן להתבוננות מעמיקה בביצועי הכתיבה של התלמידים ובקידומם הן באופן אישי הן ברמה הכיתתית.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

תנאי מקדים:
על החיבורים להיות מוקלדים ולכלול את שם הכותב ואת נושא הכתיבה.

מהלך:

  1. המורים יבחרו מודל שפה לבחירתם, כגון ChatGPT, Claude, ויעתיקו לתוכו את הפרומפט שבקישור.
  2. המורים יעתיקו את מטלת הכתיבה שניתנה לתלמידים ולאחר מכן יעתיקו את חיבורי התלמידים.
חזרה לראש הדף

כדאי לדעת

כדאי לדעת
  • חשוב להפעיל שיקול דעת בנוגע להערכה שנכתבת לתלמידים.
  • יש לקרוא את ההערכות שיצרה הבינה המלאכותית לפני שמגישים אותן לתלמידים.
  • ההערכה אינה מטרה כשלעצמה, אלא צריכה להיות בסיס להמשך ההוראה-למידה-הערכה ולדיאלוג מורה-תלמיד.
  • השימוש בפרומפט מתאים למודל שפה לבחירתכם, אך שימו לב כי הגרסאות החינמיות מוגבלות בכמות עבודות התלמידים שאפשר להזין בכלי הבינה השונים.
חזרה לראש הדף

הניסיון שלך

הניסיון שלך

השתמשתי בפרקטיקה זו כדי לבדוק משימות כתיבה לתלמידים בנושא טיעון בסביבת קיוון העברית | גרסה נגישה. קיבלתי הערכה כוללת המותאמת למחוון המופיע בסביבת קיוון העברית והערכה כללית. לאחר קבלת ההערכה של מודל השפה ערכתי עליו ביקורת ועדכנתי את ההערכה. הפרומפט מסייע לי מאוד בבדיקת תומרי הכתיבה של התלמידים, ועם זאת חשובה מאוד הבקרה שלי כמורה לפני מתן ההערכה לתלמיד.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

ראיונות עם דמויות היסטוריות
הפרקטיקה עונה על הצורך להפוך את הלמידה ההיסטורית חווייתית ומשמעותית, תוך כדי פיתוח חשיבה ביקורתית והבנה מעמיקה של התקופה הנלמדת. באמצעות ראיונות עם דמויות הי...
הפקת אוצר מילים מטקסט באמצעות Chatgpt
קביעת אוצר המילים שנלמד בטקסט בהבנת הנקרא היא מרכיב מרכזי בהצלחת תהליך הלמידה. כאשר אוצר המילים נבחר בהתאם לרמת התלמידים ולתחומי העניין שלהם, הלמידה הופכת רל...
موسى بن ميمون: نموذج للتكافل بين العرب واليهود في العصر الأيوبي
هذه الممارسة تلبي حاجة المعلمين إلى تطوير أساليب تدريس التاريخ بطريقة تفاعلية ومبتكرة باستخدام الذكاء الاصطناعي.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.