השלב הראשון - נסחו עם התלמידים, לאחר דיון בכיתה בנושא "הזיקה (קשר) שלי לעם ולארץ", שאלות כגון: מדוע אני בוחר לחיות בארץ? מה הקשר שלי כיהודי וישראלי דווקא לארץ ישראל? (אפשר לתת לתלמידים לנסח בעצמם את השאלות או לנסח יחד במליאה הכיתתית מספר מצומצם של שאלות).
השלב השני - שלחו את התלמידים (ביחידים, בקבוצות עבודה או יחד בתיווך המורה - תלוי בשכבת הגיל הרלוונטית) לנסח פרומפט בכלי AI (דוגמת CHATGPT או קלוד, אפשר גם להשוות בין שניהם) ולשאול בפרומפט את השאלה (לדוגמה: אני תלמיד בכיתה ה' בבית ספר יהודי ממלכתי בישראל. עליתי בגיל 5 עם המשפחה מארה"ב בשל ציונות או נולדתי וגדלתי פה כל חיי (אפשר להרחיב עוד מאפיינים על מי אני). לקראת חודש התקומה במערכת החינוך, אנו עוסקים בשאלה מה מחבר אותי לישראל דווקא ומדוע לחיות פה. אשמח לשמוע תשובות מגוונות בנושא כדי להבין מה מחבר אותי לישראל.
השלב השלישי - עברו על התשובות השונות שכלי ה-AI נתן, בדקו אם אתם מזדהים איתן או לא מסכימים איתן. על סמך התשובות השונות, וגם בראייה רפקלטיבית וביקורתית שמאמצת את המתאים ומותירה בצד את התשובות שאינן מתאימות, כתבו את התשובה האישית שלכם לשאלה מה מחבר אתכם לישראל.
השלב הרביעי - צרו בכיתה שיח רפלקטיבי ביקורתי על אפשרויות השימוש בכלי AI בשאלות של זהות ושייכות, יתרונות ואתגרים.