יישום פרקטיקות
שלב 1: פתיחה - הצגת הכלי
- נרשמים ל-Gemini
- כותבים פרומפט מדויק של התמונה שרוצים.
- אם לא מרוצים מהתוצאות שמקבלים, מתקנים.
- אפשר להוריד את התמונה למחשב, להעתיק אותה או לשתף בג'ימייל או בגוגל דוקס.
1. המורה מסביר את מטרת הפעילות: פיתוח אוצר מילים באיטלקית דרך יצירת תמונות.
2. המורה מציג את הכלי Gemini ומדגים כיצד אפשר להשתמש בו ליצירת תמונות בהתבסס על מילים באיטלקית.
שלב ההסבר:
מבנה הטקסט: כדי ליצור תמונה יש להשתמש בשלושה מרכיבים:
- אובייקט: מה מופיע בתמונה?
- פעולה: מה האובייקט עושה?
- מקום: היכן הפעולה מתרחשת?
דוגמה לבחירת מילים באיטלקית:
אובייקט: un gatto (חתול)
פעולה: sta leggendo (קורא)
מקום: in biblioteca (בספרייה)
שלב היישום:
המורה מזין את הטקסט הבא ב-Gemini:
"Un gatto sta leggendo un libro in una biblioteca antica"
(חתול קורא ספר בספרייה עתיקה).
תוצאה צפויה:
Gemini יוצר תמונה של חתול יושב על כיסא, קורא ספר, ברקע של ספרייה עתיקה מלאה במדפי ספרים.
הסבר לתלמידים:
מדוע חשוב לדייק במילים?: המילים שתבחרו ישפיעו על הפרטים בתמונה. לדוגמה, אם תכתבו "una biblioteca moderna" (ספרייה מודרנית), התוצאה תהיה שונה.
הרחבת הדמיון: אפשר לשלב פרטים יצירתיים כמו צבעים, תאורה או תיאור נוסף (לדוגמה: "conluce solare che entra dalla finestra" - עם אור שמש שנכנס מהחלון).
שלב 2: תרגול כיתתי:
מבקשים מהתלמידים ליצור שתי תמונות ובכל אחת מהן הם יבחרו אובייקט, פעולה ומקום אחר מהתמונה השנייה.
לדוגמה:
תמונה 1:
אובייקט: un cane (כלב)
פעולה: sta cucinando (מבשל)
מקום: in una cucina italiana (במטבח איטלקי)
תמונה 2:
אובייקט: Un pappagallo (תוכי)
פעולה: sta dipingendo un quadro (מצייר תמונה)
מקום: su una spiaggia tropicale (על חוף טרופי)
הערה: משתמשים חינמיים יכולים ליצור עד שתי תמונות ביום, בעוד מנויים יכולים ליצור עד 50 תמונות ביום.
שלב 3: שיתוף בכיתה
- התלמידים משתפים את הכיתה בתמונות שיצרו.
- מתקיים דיון על משמעות המילים וכיצד הן באות לידי ביטוי בתמונות.
אפשר להשתמש גם בכלי הפאדלט ליצירת תמונות וגם ב-Microsoft Designer.
הכלי: Gemini