דלג אל

מילים ושירים באיטלקית

למאגר הפרקטיקות
מילים ושירים באיטלקית
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     הבניית ידע

כותבי הפרקטיקה:
טיציאנה סונינו, מפמ"ר איטלקית, מזכירות פדגוגית

צורך

הפרקטיקה עונה על הצורך של יצירת תמונות כדי להעשיר את יחידות הלימוד ולגרום לתלמידים להיות מעורבים יותר.
הפרקטיקה עונה גם על הצורך להגביר את המעורבות וההנאה של תלמידים מתחילים בלמידת השפה האיטלקית. היא משלבת משימות המעודדות דיון על משמעויות שונות של מילים בהקשר תרבותי. כמו כן, הפרקטיקה עונה על הצורך של תלמידים לשפר את אוצר המילים באיטלקית ולהגביר את מעורבותם דרך יצירה ויזואלית חווייתית.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

יישום פרקטיקות

שלב 1: פתיחה - הצגת הכלי

  1. נרשמים ל-Gemini
  2. כותבים פרומפט מדויק של התמונה שרוצים.
  3. אם לא מרוצים מהתוצאות שמקבלים, מתקנים.
  4. אפשר להוריד את התמונה למחשב, להעתיק אותה או לשתף בג'ימייל או בגוגל דוקס.


1. המורה מסביר את מטרת הפעילות: פיתוח אוצר מילים באיטלקית דרך יצירת תמונות.
2. המורה מציג את הכלי Gemini ומדגים כיצד אפשר להשתמש בו ליצירת תמונות בהתבסס על מילים באיטלקית.

שלב ההסבר:
מבנה הטקסט: כדי ליצור תמונה יש להשתמש בשלושה מרכיבים:

  • אובייקט: מה מופיע בתמונה?
  • פעולה: מה האובייקט עושה?
  • מקום: היכן הפעולה מתרחשת?

דוגמה לבחירת מילים באיטלקית:
אובייקט: un gatto (חתול)
פעולה: sta leggendo (קורא)
מקום: in biblioteca (בספרייה)

שלב היישום:
‎המורה מזין את הטקסט הבא ב-Gemini:
"Un gatto sta leggendo un libro in una biblioteca antica"
‎(חתול קורא ספר בספרייה עתיקה).

תוצאה צפויה:
Gemini יוצר תמונה של חתול יושב על כיסא, קורא ספר, ברקע של ספרייה עתיקה מלאה במדפי ספרים.

הסבר לתלמידים:
מדוע חשוב לדייק במילים?: המילים שתבחרו ישפיעו על הפרטים בתמונה. לדוגמה, אם תכתבו "una biblioteca moderna" (ספרייה מודרנית), התוצאה תהיה שונה.
הרחבת הדמיון: אפשר לשלב פרטים יצירתיים כמו צבעים, תאורה או תיאור נוסף (לדוגמה: "conluce solare che entra dalla finestra" - עם אור שמש שנכנס מהחלון).

שלב 2: ‎תרגול כיתתי:

מבקשים מהתלמידים ליצור שתי תמונות ובכל אחת מהן הם יבחרו אובייקט, פעולה ומקום אחר מהתמונה השנייה.
לדוגמה:
תמונה 1:
אובייקט: un cane (כלב)
פעולה: sta cucinando (מבשל)
מקום: in una cucina italiana (במטבח איטלקי)

תמונה 2:

אובייקט: Un pappagallo (תוכי)
פעולה: sta dipingendo un quadro (מצייר תמונה)
מקום: su una spiaggia tropicale (על חוף טרופי)

הערה: משתמשים חינמיים יכולים ליצור עד שתי תמונות ביום, בעוד מנויים יכולים ליצור עד 50 תמונות ביום.

שלב 3: שיתוף בכיתה

  1. התלמידים משתפים את הכיתה בתמונות שיצרו.
  2. מתקיים דיון על משמעות המילים וכיצד הן באות לידי ביטוי בתמונות.

אפשר להשתמש גם בכלי הפאדלט ליצירת תמונות וגם ב-Microsoft Designer.
הכלי: Gemini

חזרה לראש הדף

הניסיון שלך

הניסיון שלך

Un sentiero di pietre tra le nuvole conduce a una porta verde sospesa nel cielo, circondata da stelle, una luna crescente e una luce dorata magica.

הפרקטיקות יושמו עם תלמידי כיתה י' והובילו להגברת המוטיבציה ללמידה. אחד התלמידים ציין: "למדתי הרבה מילים חדשות בדרך מהנה שלא הרגישה כמו שיעור רגיל".

 

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

מה הסרטון שלך? למידה דרך שאילת שאלות בעזרת סרטונים בסיוע AI
בימים אלה, עם כל הלחץ וחוסר הוודאות, קשה אף יותר להשקיע זמן ביצירת שאלות. בדיוק לזה יכול לעזור השימוש ב-AI. ניתן לעשות שימוש בפרקטיקה זו בהוראה וגם בלמידה (ל...
מה אפשר ללמוד על חוסן ועל שיקום מיצורים חיים?
פעילות בקבוצות לתלמידים, המציגה דוגמאות של דרכי שיקום בטבע המראות שחוסן הוא חלק טבעי ממי שאנחנו
יצירת תמונות המתארות תופעות ומצבים מדעיים
שימוש באמצעים דיגיטליים, בדגש על מיומנויות של AI, מאפשר למורה ליצור תמונות של תופעות ומצבים, הכוללים בתוכם טעויות מדעיות וטכנולוגיות (הכנה לקראת שיעור ובמהלך...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.