דלג אל

סיכום נושא באמצעות בוחן בהגרלה

למאגר הפרקטיקות
סיכום נושא באמצעות בוחן בהגרלה
  ניהול ההוראה והחינוך     הערכה ומשוב, יישום תהליכי הוראה   מחוייבות לכל תלמיד ותלמידה     שותפויות להצלחת התלמידים

כותב הפרקטיקה:
מי-טל הדדי, מדריכה ארצית תנ"ך ממלכתי, מזכירות פדגוגית

צורך

פרקטיקה לשימוש ב-Ai לסיוע בתפקיד המורה, כולל מהלך דידקטי. הפרקטיקה חוסכת זמן למורה בחיבור בחינה, מייצרת מעורבות תלמידים ומאפשרת סיכום נושא על ידי התלמידים עצמם. היא משלבת רעיון פדגוגי בשימוש עם הבינה המלאכותית.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

סיכום נושא עבור חט"ב וחט"ע (לדוגמה: סיפורי עלילות בראשית / על אהבה וחסד / האבות / סיפורי יוסף וכדומה).
שלבי העבודה:

  • מכינים בחנים שונים לכל תלמיד וממספרים אותם.
  • מבנה הבוחן בהתאם לצורכי המורה.
    לדוגמה: שאלות פתוחות, שאלות הבעת דעה, שאלות השוואה, פרשנויות, מיומנויות וכדומה.
  • מכינים קופסה עם מספרים מקופלים כמספר התלמידים / הבחנים.
  • כל תלמיד מגריל מספר ומקבל את הבוחן לפי המספר שיצא לו.
  • לאחר בדיקת הבחנים ומתן ציון והערות, התלמידים מקבלים את הבוחן שלהם וכותבים תיקון לבוחן.
  • התלמידים מכין מצגת עם השאלות והתשובות כולל הסברים, ציטוטים ותמונות.
  • כל תלמיד מציג בכיתה את השאלות והתשובות.
  • מקיימים דיון פתוח בכיתה סביב שאלות שעוסקות בהבעת דעה.

הכנה ושימוש ב-Ai:

  1. מכינים מראש קובץ סיכום ב-pdf של הפרקים בנושא.
  2. מעלים את הקובץ לבינה המלאכותית ומבקשים ממנה להכין מהקובץ כמה מבחנים שונים.
    הפרומפט: אתה מורה לתנ"ך בכיתה _. הכיתה סיימה ללמוד את נושא __ בספר __ פרקים (לציין את הפרקים). בכיתה יש X תלמידים. לצורך בוחן בהגרלה, שבו כל תלמיד מקבל מבחן שונה, כתוב לי X בחנים שונים לפי המבנה הבא (כאן יש לציין את המבנה: חלק א' - מספר הנקודות, מספר השאלות, סוג השאלות…). ערבב בבחנים שאלות מפרקים שונים ותמיד תציין מאיזה פרק זה לקוח. השתמש בסיכום שהעליתי לך כדי להבין מה נלמד בכיתה ומה התלמידים צריכים לדעת.
חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

אפשר לייצר דרך הבינה המלאכותית אינפוגרפיקה לנושא הסיכום, פוסטים קצרים על דמויות או אירועים מרכזיים הכוללים שאלות לדעתך. רשימת נושאים למעורבות אישית, רלוונטיות וערכים. שאלות בנושאים של בעיות ערכיות ותאולוגיות. רשימת מיומנויות תנ"כיות נלמדות ועוד. המטרה לאפשר לבינה המלאכותית להקל על המורה, לייצר סיכומים נושאיים הכוללים מיומנויות ועמ"ר.

חזרה לראש הדף

כדאי לדעת

כדאי לדעת

יש לשים לב לכתיבת פרומפט מדויק, לבדוק את השאלות המוצעות על ידי הבינה ולדייק אותה או לבקש להחליף שאלות.
על הסיכומים להיות מפורטים, כולל פרשנויות ומיומנויות. בתקציר אפשר להשתמש במצגת שנשמרה בפורמט PDF.

חזרה לראש הדף

הניסיון שלך

הניסיון שלך

הפרקטיקה הופעלה בכיתה י"א חינוך מיוחד כחלק מסיכום נושא בתוכנית 30% על אהבה וחסד. הניסיון היה מוצלח מאוד, זמן העבודה של המורה להכנת הבחנים התקצר.
חשוב לדייק את הבינה בשאלות המוצעות על ידיה. הכנת המצגת והסיכום העצימה את התלמידים והייתה מעין עבודה בשיטת ג'יקסו.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

הכנת תוכנית עבודה שנתית לכיתה
תכנון שנתי לשם השגת היעדים הלימודיים והחינוכיים מבטיח עוגן לעשייה בבית הספר. היעדר התכנון הוא פוטנציאל להיפוך סדר העדיפויות: התעסקות במה שדחוף ועכשווי ולא במ...
חקר יצירה באמנות ישראלית דרך בינה מלאכותית
הפרקטיקה נועדה לאפשר לתלמידים לבחון לעומק את מושגי התקווה והצמיחה באמצעות חקר מונחה בינה מלאכותית.
יצירת תמונה של דמויות מופת
יצירת תמונה המשקפת את דמויות המופת שנלמדו, תוך כדי יישום התכונות והטמעת הלימוד
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.