סיכום נושא עבור חט"ב וחט"ע (לדוגמה: סיפורי עלילות בראשית / על אהבה וחסד / האבות / סיפורי יוסף וכדומה).
שלבי העבודה:
- מכינים בחנים שונים לכל תלמיד וממספרים אותם.
- מבנה הבוחן בהתאם לצורכי המורה.
לדוגמה: שאלות פתוחות, שאלות הבעת דעה, שאלות השוואה, פרשנויות, מיומנויות וכדומה. - מכינים קופסה עם מספרים מקופלים כמספר התלמידים / הבחנים.
- כל תלמיד מגריל מספר ומקבל את הבוחן לפי המספר שיצא לו.
- לאחר בדיקת הבחנים ומתן ציון והערות, התלמידים מקבלים את הבוחן שלהם וכותבים תיקון לבוחן.
- התלמידים מכין מצגת עם השאלות והתשובות כולל הסברים, ציטוטים ותמונות.
- כל תלמיד מציג בכיתה את השאלות והתשובות.
- מקיימים דיון פתוח בכיתה סביב שאלות שעוסקות בהבעת דעה.
הכנה ושימוש ב-Ai:
- מכינים מראש קובץ סיכום ב-pdf של הפרקים בנושא.
- מעלים את הקובץ לבינה המלאכותית ומבקשים ממנה להכין מהקובץ כמה מבחנים שונים.
הפרומפט: אתה מורה לתנ"ך בכיתה _. הכיתה סיימה ללמוד את נושא __ בספר __ פרקים (לציין את הפרקים). בכיתה יש X תלמידים. לצורך בוחן בהגרלה, שבו כל תלמיד מקבל מבחן שונה, כתוב לי X בחנים שונים לפי המבנה הבא (כאן יש לציין את המבנה: חלק א' - מספר הנקודות, מספר השאלות, סוג השאלות…). ערבב בבחנים שאלות מפרקים שונים ותמיד תציין מאיזה פרק זה לקוח. השתמש בסיכום שהעליתי לך כדי להבין מה נלמד בכיתה ומה התלמידים צריכים לדעת.