זמנים מעצימים לצוות הגן
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- הגן העתידי:
- ביטוי אישי, מיומנויות תוך אישיות, מיומנויות אישיות
- סביבות למידה:
- כל הגן
- מעגל השנה:
- כל השנה
- כישורי חיים: מוקד האני, מוקד בין אישי
תחומי דעת ונושאים מרכזיים:
אודות הפעילות
במסגרת זמנים חדשים בגן, יצרה דלית שלוש גננת גן רימון בקיבוץ סאסא מסגרת של ניהול זמן חדש. בכל יום נפתחים בגן זמנים שונים העוסקים בתחומי דעת שונים ומאפשרים לילדים ולצוות להביא כל אחד מתחומי העניין שלו ומהחוזקות שלו. הסרטון זמנים מעצימים בגן מציג כיצד צוות הגן מביא לידי ביטוי את תחומי העניין שלו ואת יכולותיו בעבודתו עם הילדים. כל אחת מנשות הצוות בחרה תחום או נושא אותו היא מביאה לעבודתה עם הילדים.
העצמת צוותים בגן
גן הילדים מַבנה ומקדם יחסים משמעותיים בין הצוות החינוכי לבין הילדים ומשפחותיהם, המושתתים על זמינות רגשית ועל היענות לצרכים ההתפתחותיים של הילדים, מקדם תהליכים חברתיים חיוביים בין הילדים ומטפח תחושת שייכות ויחסי כבוד הדדיים בין כל באי הגן.
תחושות שייכות, מסוגלות ואוטונומיה הן בסיס לתפיסת ערך עצמי ורווחה נפשית. אדם שחש שייך ומוערך צפוי לגלות מוטיבציה גבוהה יותר לפעולה במסגרת עבודתו. גננת, מנהלת גן, שתשכיל לטפח בקרב שותפי התפקיד בגן תחושת שייכות, מסוגלות ואוטונומיה כבסיס לתחושת ערך ורווחה הנפשית, תזכה לשיתוף פעולה פורה מצדם. העבודה בגן מספקת במה להדגשת היכולות והכוחות של צוות הגן .כל אחד מאנשי הצוות מביא אל העבודה בגן את יכולותיו, חוזקותיו, תחומי העניין שלו.
תקשורת טובה בין הגננת לבין הצוות מהווה מודל משמעותי עבור הילדים.
צוות גן, הפועל בהרמוניה ובכבוד הדדי, גם בימים של שגרה וגם בימים מורכבים, מספק מצע התפתחותי מיטיב לילדי הגן. ואכן, הדינאמיות המאפיינת את העבודה בגן הילדים, מזמנת התמודדויות חדשות באופן מתמיד.
הגננת וצוות הגן (מתוך ראשית קול, שפ"י 2017)
להרחבה:
> הגן העתידי – להיות אני, להשתייך ולגלות עולם - עלון דע-גן, גיליון 12 - ד"ר מירב תורג'מן, ד"ר דיאנה אלדרוקי פינוס, מיכל ג'ראד
> הגן העתידי – כי העתיד כבר כאן – הרצאה מקוונת באקדמיה ברשת – ד"ר מירב תורג'מן
> עשייה חינוכית בגן הילדים - קווים מנחים לצוות החינוכי
> וזוהי רק ההתחלה - מדריך לתחילת שנה בגן הילדים
בואו נדבר על זה
• אילו תפקידים יש לסייעת אצלכן בגן?
• אילו חוזקות שלה היא מביאה לעשייה בגן?
• האם עולות בדעתכן הצעות נוספות לאפשר לסייעת להביא את יכולותיה לידי ביטוי בעשייה בגן?