יום המשחקים
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- הגן העתידי:
- ביטוי אישי, ידע מתחומי הליבה, ידע בין תחומי, קהילתיות, למידה במרחבי חיים, ידע עולם, מיומנויות קוגנטיביות, מיומנויות תוך אישיות, מיומנויות אישיות
- סביבות למידה:
- כל הגן, מחוץ לגן
- מעגל השנה:
- כל השנה, ימים מיוחדים
- כישורי חיים: מוקד האני, מוקד לוויסות וניהול רגשות, מוקד בין אישי
- חינוך גופני: שילוב התנועה בסביבה הפיזית והחברתית, חינוך לתנועה, חינוך לשלומות, חינוך לבריאות
- מדע וטכנולוגיה: יצורים חיים – בעלי חיים וצמחים, גרמי שמיים ומזג אוויר, עולם מעשה ידי אדם, חינוך סביבתי
- אומנויות - אומנות חזותית: טיפוח ההבעה והיצירה בחומרים, מפגשים חזותיים ודיאלוגים עם אומנות
- מורשת ומסורת: מסורת וחגים, תרבות ישראלית, סיפורי המקרא
- אומנויות - אומנות מוזיקה: האזנה פעילה לאוצר מוזיקלי איכותי, ביצוע: שירה, נגינה, אלתור, רישום
- אומנויות - אומנות מחול: פעילויות צפייה, התנסות בגן הילדים
- אומנויות - אומנות תיאטרון: מרכיבי התיאטרון, פעילויות צפייה בהצגת תיאטרון, פעילויות בסדנת התיאטרון בגן
- שפה ואוריינות: מיומנויות אלפביתיות וראשית קריאה וכתיבה, כשירות לשונית, מכוונות לספר
- מתמטיקה: מושג המספר, תחושה מרחבית וגיאומטריה, מושגים כמותיים
תחומי דעת ונושאים מרכזיים:
ילדים צעירים משחקים כדי ללמוד ולומדים תוך כדי משחק! המשחק לסוגיו הוא מרכיב מרכזי בסדר היום החינוכי בגן. באמצעות המשחק הילד חוקר את עצמו וסביבתו, רוכש ידע, מיומנויות וכישורים רגשיים, חברתיים, מיומנויות פיזיות ואינטלקטואליות.
המשחק מאפשר לילדים התנסות יצירתית מגוונת, מפעיל את דמיונם ומאפשר עיבוד של חוויות ותחושות. המשחק מזמן מפגש בלתי אמצעי עם הסביבה, עם מגוון אפשרויות לפעילות עם חברים והצוות, מאפשר מתן ביטוי להעדפותיהם של ילדות וילדים מקדם מיומנויות ומפתח ידע בהקשר משמעותי.