חפש ב:

מרחב יצרנות בגן - מיוזמה לביצוע

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
יזמות ויצרנות, ביטוי אישי, ידע תהליכי, מיומנויות קוגנטיביות, מיומנויות תוך אישיות, מיומנויות אישיות, ידע מתחומי הליבה
סביבות למידה:
פינה בגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. מדע וטכנולוגיה: עולם מעשה ידי אדם
  2. אומנויות - אומנות חזותית: טיפוח ההבעה והיצירה בחומרים
  3. שפה ואוריינות: מיומנויות אלפביתיות וראשית קריאה וכתיבה

אודות הפעילות

איך נוצר מרחב יצרנות בגן? הקשבה של תמי, מנהלת גן הדס, לצורך שעלה מאחד הילדים, הובילה לדיון במליאה והעלאת רעיונות, שבעקבותיו הוקם בגן מרחב יצרנות. המרחב מאפשר לילדים להביא לידי ביטוי את יוזמותיהם, תוך שכלול מיומנויות כגון: עבודת צוות, עבודה עם חומרי חיבור שונים, כתיבה, תכנון ועוד.

יצרנות
המונח "יצרנות" נגזר מתנועת ה- Makers, תנועה של יצרנים פרטיים חובבי טכנולוגיה.
יצרנות מוגדרת כיכולת להבין, ליצור ולפעול בסביבות טכנולוגיות – מלאכותיות (פרופ' דוד מיודוסר). הכוונה היא להחזיר את כוחות הייצור והיצירה לאדם ולקהילה באמצעות שילוב חדשנות, כלי ייצור נגישים ותרבות של עבודה שיתופית.

הגן העתידי כסדנת "מייקרים" – הוא מרחב המעודד יצרנות ברוח "עשה זאת בעצמך". בגן כזה, הצוות החינוכי והילדים יצרנים, הם ממציאים ומפתחים יוזמות, תכנים, סביבות, משחקים ועוד.

גננות כ"מייקריות" – הן גננות יצרניות המפתחות יוזמות, תכנים, תכניות עבודה, מודלים וידע. הן למעשה מייצרות את מה שהן מלמדות.

מתוך: מחשבות על הגן העתידי, באתר האגף לחינוך קדם יסודי

להרחבה:
> "הגן העתידי להיות אני, להשתייך, ולגלות עולם" - מירב תורגמן, דיאנה אלדרוקי פינוס, מיכל ג'ראד, עלון דע-גן 12, תשע"ט 2019

בואו נדבר על זה

• כיצד מתאימים את מרחב היצרנות לקבוצת הילדים בגן?

לסרטונים נוספים קשורים

מרחבי משחק בגן העתידי
מרחבי משחק בגן העתידי
מחפשים חומרים לבנית שלט ברחבי הגן
מחפשים חומרים לבנית שלט ברחבי הגן

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.