דלג אל

מתכון לזמן בישול בגן

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
ידע מתחומי הליבה, ידע בין תחומי, ידע תהליכי, מיומנויות קוגנטיביות, מיומנויות תוך אישיות, מיומנויות אישיות
סביבות למידה:
כל הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. מתמטיקה: מושג המספר, מושגים כמותיים
  2. שפה ואוריינות: מיומנויות אלפביתיות וראשית קריאה וכתיבה

אודות הפעילות

זמן בישול ואפייה בגן מזמן לילדים התנסות עצמאית, מגע ועיסוק בטעמים וריחות ומהווה הזדמנות לטיפוח מיומנויות אוריינות ומתמטיות. בסרטון נראה את הילדים מכינים מקלות לחם על פי מתכון. במהלך קריאת המתכון והכנתו הגננת דלית מעודדת שיח מתמטי ועוסקת במושגים מתמטיים העולים מתוך ההקשר. כמו: רצף פעולות , מדידות, זיהוי וייצוג מספרים ועוד.

עקרונות

• יש לאפשר לילדים להכין בעצמם את המתכון ולהשתמש בייצוגים משלהם. חשוב שילדים יתנסו גם בהפקת המתכון ובקריאה ובפענוח שלו.
• חשוב לאפשר לילדים להתנסות בעצמם בפעולות השונות של תהליך האפייה/ בישול : הכנת מצרכים בהתאם למתכון, מדידת הכמויות, ערבוב , לישה, עיצוב ועוד...
• כדאי לזמן לילדים מגוון של מתכונים ולאפשר להם לבחור מתוכם מתכון לפי טעמם.
• כדאי לזמן מגוון כלי מדידה לצורך השוואה ומדידה של המצרכים.
• כדאי לאפשר לילדים להמציא מתכונים משלהם.

 

להרחבה:
> מצגת מטבח בגן - מיכל ג'ראד, מדריכה ארצית למתמטיקה בגן

המלצה לספר:
טקסטים גרפיים: כלים לטיפוח האוריינות של ילדי הגן. תובל, ח‘ וגוברמן ע‘. (2013). תל אביב: מופ“ת

 

 

בואו נדבר על זה

• איך ניתן לשלב בגן התנסות של הילדים בהכנת מאכלים שונים?

• מה מידת מעורבותם של ילדי הגן בתהליך הכנת המאכל החל מבחירת המתכון ועד הכנתו בפועל ותיעוד התהליך?

• האם יש לכם בגן אוסף מתכונים? האם הילדים שותפים לאיסוף וכתיבת המתכונים?

• באיזה אופן מייצגים הילדים בגנכם את המתכונים שלהם? ומה הדרך בה הם מבטאים את המצרכים, הכמויות ודרכי ההכנה?

אולי תתעניינו גם ב...

متميَزون معًا- تميَز وشراكات
أطفال وأفراد طاقم بساتين عنقود روّاد الغد، يطوّرون أركانًا إنتاجية إبداعية تساهم في تنمية مختلف المهارات الذهنية والحركية والابداعية .
בנייה בעץ
במפגש נשתף בדרך הזהירה והבטוחה להקמת נגרייה בגנים שלנו. נגלה את הדרגתיות התהליך החל מהתכנון ועד לביצוע. ניחשף לתוצרי הילדים פרי שימוש בכלים אמיתיים ומגוון חו...
פעילות תנועה בשגרת הגן
שילוב תנועה בשגרת הגן הוא משימה חשובה מדרגה ראשונה המתחשבת במאפייניהם ובצורכיהם של ילדים בגיל הרך. ההנחה הבסיסית היא שהתנועה, בדומה לשאר החושים, אינה ניתנת ל...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.