פרקטיקות הוראה ולמידה בגן העתידי
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- הגן העתידי:
- ידע מתחומי הליבה, מיומנויות קוגנטיביות, ביטוי אישי, ידע בין תחומי, ידע תהליכי, ידע עולם, קהילתיות, יזמות ויצרנות, למידה במרחבי חיים, מיומנויות תוך אישיות, מיומנויות אישיות
- סביבות למידה:
- כל הגן
- מעגל השנה:
- כל השנה
- מתמטיקה: מושג המספר, תחושה מרחבית וגיאומטריה, מושגים כמותיים
- כישורי חיים: מוקד האני, מוקד לוויסות וניהול רגשות, מוקד בין אישי
- חינוך גופני: שילוב התנועה בסביבה הפיזית והחברתית, חינוך לתנועה, חינוך לשלומות, חינוך לבריאות
- מדע וטכנולוגיה: יצורים חיים – בעלי חיים וצמחים, גרמי שמיים ומזג אוויר, עולם מעשה ידי אדם, חינוך סביבתי
- אומנויות - אומנות חזותית: טיפוח ההבעה והיצירה בחומרים, מפגשים חזותיים ודיאלוגים עם אומנות
- מורשת ומסורת: מסורת וחגים, תרבות ישראלית, סיפורי המקרא
- אומנויות - אומנות מוזיקה: האזנה פעילה לאוצר מוזיקלי איכותי, ביצוע: שירה, נגינה, אלתור, רישום
- אומנויות - אומנות מחול: פעילויות צפייה, התנסות בגן הילדים
- אומנויות - אומנות תיאטרון: מרכיבי התיאטרון, פעילויות צפייה בהצגת תיאטרון, פעילויות בסדנת התיאטרון בגן
- שפה ואוריינות: מיומנויות אלפביתיות וראשית קריאה וכתיבה, כשירות לשונית, מכוונות לספר
תחומי דעת ונושאים מרכזיים:
בסרטון ניתן לראות כיצד הצוות החינוכי בגן שיטה בנתניה, מאפשר לילדים לקחת חלק בתהליך הלמידה שלהם באמצעות שימוש בפרקטיקות הוראה שונות. פרקטיקות אלו נעשות בדרכים מגוונות מבחינת סוג הפעילות, מסגרת הלימוד וכן המקום והזמן שבהם מתרחשת הפעילות. הן מבוססות על מתן הזדמנויות ללמידה במצבים שונים: משחק חופשי, פעילויות הבעה, טיול, התנסויות בחומרים, פעילות דידקטית ולמידה מודרכת.
פרקטיקות הוראה ולמידה בסרטון:
- למידה יצרנית
- מפגש שיתוף
- למידה מבוססת פרויקטים
ילדים לומדים כאשר ניתנת להם אפשרות ליזום ולבחור באמצעות פעילויות המתאימות לגילם.
בסרטון הצוות נותן לילדים לפעול ולהעמיק, ובכך נוצרת הזדמנות לחוות הצלחה אשר מעוררת חדוות למידה.