דלג אל

רוקדים עם חברים

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
מיומנויות תוך אישיות
סביבות למידה:
כל הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. חינוך גופני: חינוך לתנועה, שילוב התנועה בסביבה הפיזית והחברתית
  2. אומנויות - אומנות מחול: התנסות בגן הילדים

אודות הפעילות

התנסות ריקודית בפעילות השוטפת של הגן מזמנת הבנייה של מערכות יחסים בהקשרים חברתיים ותרבותיים, פיתוח מיומנויות מוטוריות וקואורדינטיביות לצד הנאה מרובה. בסרטון רואים ילדים לומדים באופן חווייתי ריקודי זוגות, שורות ומעגל.

לימוד ריקודי עם מהגיל הצעיר, מפגיש את הילד עם מרכיבי התנועה, ההבעה והיצירה. אלו משמעותיים בפיתוח הרגשי, הגופני-תנועתי, האסתטי, ההבעתי והחשיבתי של הילד.

שילוב ריקודי העם כחלק אינטגראלי של הפעילויות השוטפות של הגן, חיוני להתפתחותו התקינה של הילד. התנסות ריקודית בגן מזמנת הבנייה של מערכות יחסים בהקשרים חברתיים ותרבותיים, אפשרויות למבע ויצירה עצמית, וביטוי קול אישי ייחודי כמו גם יצירה משותפת עם אחרים.

הכרת רפרטואר השירים והריקודים מן התרבות הישראלית בגיל צעיר מוסיפה נופך לאישיותו הנבנית של הילד, מהדקת את היכרותו עם סביבתו החברתית והתרבותית הקרובה, ועשויה לתרום להבנתו את הקשר שבין היחיד לחברה ולתרבותה, פתיחות לשונה ולאחר ופיתוח הקשב ליצירתו ולדרכי הבעתו האישיות.

מפגש עם מוזיקה ותנועה יאפשר לילד ללמוד להיות קשוב ליצירתו ולדרכי הבעתו של "האחר", טיפוח הכבוד לזולת ופיתוח כישורים של עבודה בצוות. זאת ועוד, מבחינה חברתית, ממלא החינוך לאמנות תפקיד חשוב בהתחנכות הפרט לקראת חיים בחברת העתיד, חברה שבה הולך וגדל נתח הזמן הפנוי העומד לרשות האדם, וגדל הצורך לגבש דפוסים חדשים של תרבות פנאי.


מטרות
• טיפוח והבנה של שפת אומנות המחול
• מתן הזדמנות להבעה, יצירה ותקשורת
• שכלול מיומנויות יסוד מוטוריות וקוארדינטיביות
• חשיפה ומתן ביטוי למגוון התרבויות ומורשתן
• טיפוח קשרי גומלין בין ריקודי עם לעולמות תוכן אחרים
• הקניית ערכים אוניברסאליים ואישיים ופיתוח טעם אישי
• חינוך להערכה ולצפייה מושכלת

תוצרים מצופים
• הילד ידע מושגי יסוד כגון: צורות, מבנים והקשר ביניהם
• הילד יכיר ויתמצא במרחב
• הילד ישכלל את הזיכרון התנועתי והיכולת הריקודית
• הילד יכיר ויתנסה בריקודי זוגות, שורה ומעגל
• הילד יגלה סובלנות, ויהיה בעל יכולת להתבטאות אישית וקבוצתית

אולי תתעניינו גם ב...

התמודדות עם מערכת רישום המספרים
בסרטון זה נצפה בילד אביאל מגן גניה בירושלים בעקבות פעילות קבוצתית של מדידות. אביאל ניגש ביוזמתו למרכז הבנייה וממשיך למדוד בעצמו באמצעות סרט המידה
חצר פעילה על הבוקר
האם אפשר לפתוח את היום בגן דווקא בחצר? בסרטון זה נוכל לראות ולשמוע כיצד ומהם היתרונות הרבים לכך. נצפה בפעילות בחצר המושתתת על עקרונות בחירה, שותפות ומעורבות ...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.