דלג אל

טיול בקצב בריא

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
יזמות ויצרנות, ביטוי אישי, מיומנויות תוך אישיות, מיומנויות קוגנטיביות, מיומנויות אישיות, ידע מתחומי הליבה, קהילתיות, למידה במרחבי חיים, ידע עולם, ידע תהליכי, ידע בין תחומי
סביבות למידה:
מחוץ לגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. חינוך גופני: שילוב התנועה בסביבה הפיזית והחברתית, חינוך לתנועה, חינוך לשלומות, חינוך לבריאות

אודות הפעילות

כתבה: מיכל טל, מדריכה ארצית לחינוך גופני

ההקשר
הליכה בקצב מתון עד מהיר במסלולים קבועים ומשתנים בקרבת הגן היא פעילות בעלת ערך חינוכי ובריאותי כאחד. הליכה הנעשית על בסיס קבוע כחלק מהפעילות הנהוגה בגן הילדים מטפחת מודעות לצורך בהתמדה בפעילות גופנית. נוסף על כך היא תורמת לכושרם הגופני הכללי של ילדי הגן, והכול באמצעים פשוטים ובסביבה הזמינה והקרובה לגן.

 

מטרות הפעילות לפי תוכנית הלימודים

 

בנושא שילוב תנועה בסביבה פיזית וחברתית

  • הילדים ישכללו את התנועות הבסיסיות.
  • הילדים יבססו את ההערכה העצמית ליכולת התנועה שלהם.
  • הילדים יגלו אחריות לבטיחותם ולבטיחות האחרים המתנועעים באותו מרחב.

בנושא 'חינוך לתנועה'

  • הילדים ישכללו את ההתמצאות במרחב.
  • הילדים ישכללו את ההתייחסות לזמן.

בנושא 'חינוך לשלוֹמוּת'

  • הילדים יכירו מושגים ועקרונות של תנועה.

מטרות הטיול בקצב בריא
- ביצוע פעילות גופנית קבועה בסדר היום השבועי של ילדי הגן
- השתתפות בפעילות גופנית מתונה לשמירה על הכושר הגופני ולטיפוחו
- טיפוח מודעות למתרחש בגוף במהלך פעילות גופנית ולתרומת התהליכים לבריאותנו

תיאור הפעילות

  • קובעים יום הליכה בלוח הזמנים השבועי
  • רצוי לצאת בקבוצות קטנות
  • המסלול צריך להיות בטוח מתנועה של כלי רכב ומכשולים אחרים
  • משך ההליכה: 20-15 דקות
  • צועדים בקצב אחיד מתוך התחשבות בשונות הקיימת בכושרם הגופני של הילדים.
  • כשהפעילות הופכת להרגל, אפשר להרכיב קבוצת לפי קצב, קצב בינוני-מהיר וקצב מתון יותר, ולאפשר לילדים לבחור את הרצוי להם.
  • כשמסיימים ללכת, מפנים את תשומת הלב לתופעות המתרחשות בגוף בעת ההליכה ולתרומתן לבריאות ולכושר הגופני (הזעה, עייפות, טמפרטורת הגוף, דפיקות לב, מנוחה ורגיעה, הסדרת נשימה וכדומה).

דגשים

  • ציוד מתאים: נעלי ספורט, ביגוד נוח וכובע
  • מתמידים: כדי להפנים את חשיבות ההתמדה צועדים בעקביות לפי הסדר שנקבע.
  • צועדים במזג אוויר נוח; לא יוצאים לצעוד במזג אוויר קיצוני.
  • שותים מים בזמן ההליכה או בסופה.

אולי תתעניינו גם ב...

תשתית לקראת קריאה וכתיבה – תוכנית לימודים
הרצאות מצולמות המביאות את הידע העדכני ביותר מפי אנשי אקדמיה בכירים העוסקים בתחום החינוך הלשוני
التربية لنهج حياة صحّي وسليم - أكلنا الصحي
في هذا الفيلم تشاركنا المربية تجربة مشروع بمشاركة الاهل حول موضوع الاكل الصحي.
אודות החינוך הסביבתי בגני הילדים
האגף לחינוך קדם יסודי במִנהל הפדגוגי משרד החינוך והמשרד להגנת הסביבה פועלים לקידום החינוך הסביבתי במסגרת חינוך לערכי סביבה לאיכות חיים ולאקלים חינוכי בגן היל...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.