דלג אל

מאפיינים

הגן העתידי:
ביטוי אישי, מיומנויות תוך אישיות
סביבות למידה:
פנים הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. כישורי חיים: מוקד בין אישי
  2. אומנויות - אומנות חזותית: טיפוח ההבעה והיצירה בחומרים

אודות הפעילות

היצירה בחפצים על רצפת הגן כמצע מזמינה את הילדים לפעילות מתהווה ומשתנה במרחב. בסרטון ניתן לראות את חדוות היצירה של בנות גן שיזף, היוצרות במשותף אסמבלז' מחומרים בשימוש חוזר.
החומרים המגוונים ומרחב הפעולה מאפשרים לילדות, לעוף עם הדמיון, להתבונן, להתנסות, ליזום וליצור תוך כדי שיתוף פעולה..

"אם לילדים תהיה נגישות למגוון חומרים שאין בהם תכלית מוגדרת הם יוכלו לפתח מגוון גדול יותר של סוגי משחק ויהיו יצירתיים יותר בדרכי המשחק שלהם: בכל סביבה, רמת היצירתיות, ההמצאה ואפשרויות הגילוי תלויות בצורה ישירה בכמות ובסוג החומרים בה..."
מתוך: חומרים פתוחים - Open Ended Materials
כתבה: ד"ר אסתר ברוקס, מבוסס על תיאוריית "החלקים האבודים" של ניקולסון מתוך האתר של האגף לחינוך קדם יסודי.

אולי תתעניינו גם ב...

חודש תקומה וגבורה בגני הילדים בישראל
מערכת החינוך מבקשת להפוך את ימי הלאום לרצף חינוכי השוזר מגוון ערכים חברתיים, אישיים, קהילתיים ולאומיים, הנעים בין שמחה לעצב, בין שואה לגבורה, בין שבר לתקומה
מה קרה לשלט
בעת מעקב שגרתי בגינה הקהילתית הסמוכה לגן מגלים הילדים כי השלט שהכינו נהרס. הגננת מציפה את הבעיה בפני הילדים ומעודדת אותם לחשוב למה השלט נהרס וכיצד ניתן לבנות...
דברים שרואים מכאן לא רואים משם
בסרטון נצפה בילדי גן ארז בירושלים בסיור בגבעה הסמוכה לגן מתבוננים בבניינים ובעצים ובוחנים איך נראים הבניינים או העצים מנקודות מבט שונות
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.