דלג אל

יוצרים קווים ומסלולים

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
ביטוי אישי, מיומנויות קוגנטיביות, יזמות ויצרנות
סביבות למידה:
כל הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. חינוך גופני: שילוב התנועה בסביבה הפיזית והחברתית

אודות הפעילות

בסרטון זה מוצגת פעילות המדגימה שימוש בדלגיות ללימוד תנועתי וחווייתי של נושא הקווים (ישרים, שבורים ועקומים) כמו גם נושא המסלולים במרחב. במהלך הפעילות הילדים שותפים בהנחיית המשחק, מתנסים בתנועה מאתגרת ביחס לקווים שיצרו מדלגיות ומתנועעים בחופשיות ובמרץ בסביבה פתוחה ובטוחה. הפעילות מתקיימת בקבוצה קטנה בגן השעשועים שבקרבת הגן כדי לאפשר מרחב תנועה גדול ופתוח יותר.

 

הגננת אליה וייס מגן ניצן שבצור יצחק תכננה מגוון פעילויות וסביבות למידה המשלבות באופן טבעי ומעניין בין שני תחומי הדעת: גאומטרייה וחינוך גופני. הפעילויות מתמקדות במושגים קו ישר, קו שבור וקו עקום ובנושאים מסלולים במרחב ושכלול תנועות בסיסיות. הסרטים עוסקים בסביבות העבודה השונות שהגן מציע (פעילויות בתוך הגן, פעילויות בחצר ופעילות בקרבת הגן), בגודל הקבוצה (פעילויות במליאה, פעילויות בקבוצה קטנה) ובפעילויות משחק (משחק מונחה, משחק עצמאי, משחק תנועתי, משחק למידה וסביבות משחק).

סרטונים נוספים קשורים

אולי תתעניינו גם ב...

צמצום אשפה באמצעות תולעים אדומות
בסרט אפשר לראות כיצד לעקוב עם הילדים אחר תהליכים מרתקים ולפתח אחריות ליצורים החיים שתחת חסותם. כיצד ללמד על קשרי הגומלין בין היצורים החיים, האדם, בעלי החיים ...
בריאות מההתחלה
בריאות הילדים בגיל הרך, החל מלידתם ובמרוצת הילדות המוקדמת, מושפעת מהסביבה הפיזית והחברתית שבה הם חיים. בריאותם נמצאת באחריות המבוגרים במשפחתם, המסגרת החינוכי...
נצא אל שלולית החורף בשדה ובחצר הגן
טיול לשלולית חורף כחלק ממעקב מתמשך אחר המתרחש בשלולית במרחב העירוני ובחצר הגן
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.