דלג אל

הצהרת נגישות

יוצרים קווים ומסלולים

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
ביטוי אישי, מיומנויות קוגנטיביות, יזמות ויצרנות
סביבות למידה:
כל הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. חינוך גופני: שילוב התנועה בסביבה הפיזית והחברתית

אודות הפעילות

בסרטון זה מוצגת פעילות המדגימה שימוש בדלגיות ללימוד תנועתי וחווייתי של נושא הקווים (ישרים, שבורים ועקומים) כמו גם נושא המסלולים במרחב. במהלך הפעילות הילדים שותפים בהנחיית המשחק, מתנסים בתנועה מאתגרת ביחס לקווים שיצרו מדלגיות ומתנועעים בחופשיות ובמרץ בסביבה פתוחה ובטוחה. הפעילות מתקיימת בקבוצה קטנה בגן השעשועים שבקרבת הגן כדי לאפשר מרחב תנועה גדול ופתוח יותר.

 

הגננת אליה וייס מגן ניצן שבצור יצחק תכננה מגוון פעילויות וסביבות למידה המשלבות באופן טבעי ומעניין בין שני תחומי הדעת: גאומטרייה וחינוך גופני. הפעילויות מתמקדות במושגים קו ישר, קו שבור וקו עקום ובנושאים מסלולים במרחב ושכלול תנועות בסיסיות. הסרטים עוסקים בסביבות העבודה השונות שהגן מציע (פעילויות בתוך הגן, פעילויות בחצר ופעילות בקרבת הגן), בגודל הקבוצה (פעילויות במליאה, פעילויות בקבוצה קטנה) ובפעילויות משחק (משחק מונחה, משחק עצמאי, משחק תנועתי, משחק למידה וסביבות משחק).

סרטונים נוספים קשורים

אולי תתעניינו גם ב...

תוכנית לימודים – מדע וטכנולוגיה לגיל הרך
תוכנית הלימודים במדע ובטכנולוגיה לגיל הרך היא חוליה נוספת בשרשרת הפעולות שמשרד החינוך יוזם כדי לבסס ולחזק את העיסוק בנושאים אלו בגני הילדים.
חצר גרוטאות
בסרטון, שצולם בגן ורד בקיבוץ אפק, נראה את ילדי הגן מתכננים, בונים ומשחקים במרחב המאפשר תנועה מרבית. תוך כדי המשחק בחצר הגרוטאות הם משכללים את כישוריהם החברתי...
נצא אל שלולית החורף בשדה ובחצר הגן
טיול לשלולית חורף כחלק ממעקב מתמשך אחר המתרחש בשלולית במרחב העירוני ובחצר הגן
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.