להעריך את האיכות ואת האמינות של מסרים באמצעי המדיה הדיגיטליים באמצעות זיהוי המאפיינים של המידע הנמסר

חזרה
מיומנות: אוריינות דיגיטלית | יכולת ליבה: צריכה ויצירה של תוכן במדיה הדיגיטלית
              • להפריד בין מציאות לבדיון (למשל, להבין שחיות אינן מדברות אף שהן מדברות במדיה)
              • להשתמש באמצעים אלקטרוניים ובתוכנות ייעודיות להבעה אישית, ליצירה ולמשחק (למשל הקלדת השם במחשב, יצירת סיפור בשילוב תמונות, צביעה וציור בתוכנות ובאפליקציות ציור)
              • להכיר את הרשת כמקור מידע ולחקור סוגיות באמצעותה בשיתוף מבוגר
              המשך קריאה
              סגירה
              • לגלות מודעות לקיומן של רמאויות רווחות ולהבין שלא כל מה שנמסר באמצעי המדיה הדיגיטליים אמין
              • להבין שהמסר מושפע מהמדיום ומאופן ההצגה
              • לזהות מקרים פשוטים של מניפולציה (כגון תוכן שיווקי, תעמולת בחירות) ולהסביר כיצד המסרים מושפעים ומעוצבים על ידי המדיום ואופן ההצגה
              • לאתר ביעילות מסרים באמצעי המדיה הדיגיטליים בהתאם למשימה הלימודית
              • להבין את ההקשרים החברתיים, הפוליטיים והתרבותיים של מסירת המידע
              • לזהות, לנתח ולהעריך את המסרים המילוליים, החזותיים והקוליים המתווכים במדיה באמצעות מולטימדיה ואינפוגרפיקה
              • לזהות את המחברת, את כוונותיה ואת נקודת מבטה על ערכיה באמצעות כלי המדיה
              המשך קריאה
              סגירה
              • לגלות ספקנות לגבי מידע המופץ באמצעי המדיה הדיגיטליים (כגון תמונות, נתונים, דיווחים), לבקר את המסרים ולזהות את המניעים של מוענים/גופים/מוסדות שעשויים להשפיע על המידע הנמסר ועל אופן הצגתו ועל הבחירה להשמיט מידע
              • לבקר את המידע והמסרים ברשתות חברתיות
              המשך קריאה
              סגירה
            *ניתן לצפות בתכנים נוספים בלחיצה על העיגולים