דלג אל

אוצר מילים - איך יוצרים מילים בעברית? חינוך לשוני

אוצר מילים - איך יוצרים מילים בעברית? חינוך לשוני

הדגש ביחידה זו הוא המילים ודרכי יצירתן. התלמידים מרחיבים את אוצר המילים שלהם ולומדים על הדרכים ליצירת מילים בעברית של היום.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

יחידות הוראה מתוקשבות

ח.נ. ביאליק - סופר, משורר ומחייה העברית
ח.נ. ביאליק - סופר, משורר ומחייה העברית
תחומי דעת: עברית: חינוך לשוני

יחידה זו עוסקת בחיים נחמן ביאליק כמחדש השפה העברית וכיוצר.
בפתח היחידה יכירו התלמידים את תולדות חייו של ביאליק וילמדו על פעילותו המגוונת והענפה. בהמשך ילמדו על דרכו כמחדש מילים בשפה ויאזינו לריאיון (דמיוני) של עיתונאית מהתקופה עם ביאליק. במהלך הלימוד ביחידה יכירו התלמידים את ביאליק כיוצר צעיר בתחילת דרכו וייחשפו לשירים ולסיפורים שכתב. הלימוד ביחידה ייעשה באמצעות צפייה בסרטונים, קריאת טקסטים והתבוננות בתצלומים, ובאמצעים חווייתיים ויצירתיים, כמו חידון, משחק ויצירה.

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

קריאה קולית - צעדים לקריאה מיטבית, חינוך לשוני
קריאה בקול של טקסטים מנוקדים ולא מנוקדים היא תנאי הכרחי להבנת הנקרא. קריאה בקול קשורה לתהליכי המרה של יחידות גרפמיות ביחידות פונולוגיות. הגייה מדויקת שוטפת ו...
בעיה ופתרון – מבנה של טקסט, חינוך לשוני
ידע על מבנה השיח מאפשר לנו להבין טקסט ולכתוב טקסט. המודעות לידע זה עולה ככל שאנחנו לומדים ומתפתחים. ביחידה זו נתמקד בארגון של הצגת בעיה ובהצעת דרכים לפתרונה
חורף בחינוך הלשוני
ביחידה זו מגוון הצעות לפיתוח הכשירות הלשונית בתחום הקריאה והבנת הנקרא, בתחום הבנת הנשמע והכתיבה ובתחום אוצר המילים. הכול בנושא החורף
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.